با چند میلیون تومان می‌توان در محله ابوذر خانه‌دار شد؟

محله ابوذر تهران در شرق شهر و در منطقه ۱۴ و ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است. این محله بافتی قدیمی، سنتی و مذهبی دارد؛ البته در چند سال اخیر ساخت و سازها چهره‌ی محله را مدرن‌تر کرده‌اند.

 بلوار ابوذر دو بخش شمالی و جنوبی دارد که ‌بخش جنوبی از نظر شهرسازی بهتر از بخش شمالی آن است. در واقع بخش شمالی کوچه‌های باریک‌تری نسبت به بخش جنوبی دارد. این محله نسبت به محله‌های اطراف خود تراکم جمعیت بیشتری دارد. بلوار ابوذر در دو طرف رودخانه سرخه حصار قرار دارد و روی این رودخانه تعدادی پل برای رفت و آمد خودروها ساخته شده است که اسم خیابان‌های محله نیز از شماره‌ی این پل‌ها اقتباس می‌شود. این محله در مجموع ۶ پل دارد و بلوار ابوذر را به ۶ بخش تقسیم می‌کند و بدیهی است که قیمت خرید خانه در ابوذر یا رهن و اجاره را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

تاریخچه‌ی محله ابوذر

این منطقه قبلا بخشی از روستای دولاب بود. زمین‌های محله ابوذر نیز زیر کشت گندم بودند. شکل‌گیری محله به اوایل سال‌های ۱۳۴۰ مربوط می‌شود. در آن سال‌ها کم کم زمین‌های بایر بلوک‌بندی شدند و به ساکنان واگذار شدند؛ اما در آن زمان طبق قرارداد، خریدار تا ۲۵ سال اجازه ساخت و ساز نداشت. بعد از انقلاب این قرار داد منسوخ شد و از سال ۱۳۵۷ ساخت خانه در ابوذر شروع شد. چندین شهرک در این بلوار واقع شده‌اند. در واقع بخشی از زمین‌ها به تعاونی‌ها واگذار شدند و در آن شهرک‌سازی شد. تاکسیرانی، شهید عباسپور، گل سرخ و گلها از قدیمی‌ترین شهرک‌های محله ابوذر هستند.

 دسترسی و امکانات محله ابوذر

محله ۳۰۰ هکتاری ابوذر از شمال به خیابان‌های رصاف و آخوندی؛ از شرق به بزرگراه بسیج، از غرب به بلوار نبرد و از جنوب به خیابان شهرابی محدود می‌شود و از این نظر دسترسی خوبی دارد. بلوار ابوذر از خیابان پیروزی آغاز می‌شود و تا سه راه افسریه یا همان پایانه خاوران ادامه دارد. بوستان ائمه اطهار، فرهنگسرای خاوران (جوان)، پارک شهربازی بسیج و خانه ورزش سرای محله ابوذر از مکان‌های تفریحی برای ساکنان محله هستند. در سرای محله ابوذر تئاترهای متنوعی برای رده‌های سنی مختلف برپا می‌شود. همچنین این محله به باغ گل شهید محلاتی دسترسی مناسبی دارد. خوشبختانه سرانه‌ی فضای سبز محله ابوذر در سطح خوبی قرار دارد.

بررسی قیمت‌ اجاره و خرید آپارتمان در ابوذر

یک آپارتمان  نوساز ۶۵ متری با آسانسور، پارکینگ، انباری و پکیج در پل ششم بلوار ابوذر در سایت دیوار ۴۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ یعنی قیمت خرید آپارتمان در ابوذر حدود متری ۶.۵ میلیون تومان است و برای آپارتمان‌های مدرن و لوکس در کاشانی تا متری ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. گران‌ترین خیابان محله ابوذر، خیابان علامه است. در حال حاضر حداقل قیمت رهن آپارتمان در ابوذر نیز برای هر متر ۲ میلیون تومان است؛ یعنی برای یک آپارتمان نوساز ۸۰ متری باید حدود ۱۶۰ میلیون تومان پول پیش یا ودیعه بدهید. البته اگر ساختمان قدیمی ساخت باشد، می‌توانید قیمت مناسبی در حدود متری ۱ میلیون تومان هم برای رهن پیدا کنید. این مقدار ودیعه معمولا در بنگاه‌های املاک قابل تبدیل به اجاره ماهانه هستند. برای اطلاع از قیمت‌های رهن و اجاره در ابوذر می‌توانید در بخش املاک سایت دیوار نام محله ابوذر را تایپ کنید و قیمت متناسب با بودجه‌ی خود را پیدا کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801812