۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

استانبول، پایتخت گردشگری کشور ترکیه، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این شهر امکانات بسیار خوبی برای گردشگران وجود دارد، اقامتگاه‌های گوناگون، رستوران‌های کوچک و بزرگ، بناهای تاریخی فوق‌العاده، بنادر و سواحل زیبا، طبیعت ناب و صدها جذابیت دیگر سبب شدند تا استانبول در صدر مقاصد محبوب در نزد ایرانیان قرار بگیرد.

 سفر به استانبول هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد چه به قصد گشت و گذار در سواحل و کسب کمی آرامش به این شهر بروید و چه عاشق تماشای بناهای تاریخی باشید همواره استانبول شما را حیرت‌زده خواهد کرد. حتما شما هم نام مسجد ایاصوفیه، تنگه‌ی بسفر یا خیابان استقلال را شنیده‌اید. استانبول به قدری مشهور است که حتی اگر به آن سفر نکرده باشید، تصاویر برخی مناطقش را دیده‌اید. در این مطلب به تماشای تصاویری جذاب و کمتر دیده شده از شهر زیبای استانبول خواهیم نشست که همگی توسط عکاسان حرفه‌ای به ثبت رسیده‌اند. هر یک از این عکس‌های دیدنی، نشان می‌دهند که گشت‌وگذار در استانبول و لذت بردن از سفر به این شهر بستگی به سلایق و نوع نگاه گردشگران دارد. با لست سکند همراه باشید و چهره‌ی جدید از استانبول را ببینید، بد نیست کمی از مراکز خرید شلوغ و هتل‌های لوکس استانبول دور شوید و از نمای دیگری به این شهر نگاه کنید.

1-استانبول از نمای بالا
استانبول شهر پرازدحامی‌ست وقتی در خیابان‌های شهر قدم می‌زنید گردشگران خارجی را می‌بینید که با عجله به این سو و آن سو می‌روند. این شهر، شب‌ها با روشن شدن چراغ ساختمان‌ها، چهره‌ای دلربا به خود می‌گیرد. عکاسان تصاویر زیر به ترتیب (Alexey Chmyhalov) و (bashar alkurdi) هستند و استانبول را از بالا به تصویر کشیده‌اند.

استانبول از نمای بالا

استانبول از نمای بالا

2-برج دختر در قلب طبیعت
اگر کمی از مرکز شهر دور شوید و با دید عکاسی پر شور به پیرامونتان توجه کنید، طبیعت زیبای استانبول پیش چشمانتان خودنمایی می‌کند. برج دختر از بناهای دیدنی این شهر است که در میان آب‌های درخشان و دامان طبیعت به چشم می‌خورد.

برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

3- شهر مساجد
اگر اهل پیاده‌روی باشید، در هر کوی و برزنی از استانبول مسجدی را خواهید یافت. وقتی گلبانگ اذان از این عبادتگاه‌ها بلند می‌شود احساس آرامش همه‌ی شهر را فرا می‌گیرد. مساجد عضوی جدانشدنی از این شهر زیبا هستند.

شهر استانبول

استانبول

4-گنبدهای دیدنی
معماری عثمانی و اسلامی و بیزانسی در هر گوشه و کناری از استانبول به چشم می‌خورند. گنبدها و برج‌ها نیز جلوه‌ای از شکوه همین سبک معماری‌ها هستند. اگر بر بلندی بایستید و نگاهی به اطراف بیندازید حتما چند برج و گنبد را خواهید یافت.

استانبول شهر گنبدها

استانبول شهر گنبدها

5-وسایل نقلیه‌ی متنوع
رفت‌وآمد در استانبول کار دشواری نیست زیرا مسافران به راحتی می‌توانند از وسایل نقلیه‌ی متنوع استفاده کنند. مترو، تراموا و اتوبوس در هر محله‌ای یافت می‌شود. دل را به دریا زده و با یک بلیط شهر را بگردید.

وسایل نقلیه در استانبول

متروی استانبول

6-در دل شهر
یکی از جالبترین تجربیات مسافران خارجی در سفر به استانبول، گشت‌وگذار در محله‌های مختلف و صحبت کردن با بومیان است. حتی اگر نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید باز هم رنگ‌وبوی محله‌های کهن استانبول به وجدتان خواهد آورد.

ماهیگیری در استانبول

کوچه‌های استانبول

7-مرغان دریایی
به دلیل وجود تنگه‌ی بسفر و آب و هوای خوب شهر استانبول در کنار بنادر و حتی گاهی در میانه‌ی شهر، شاهد مرغان دریایی هستیم. غذا دادان به مرغان دریایی نیز می‌تواند تفریحی هیجان‌انگیز برای توریست‌های خارجی باشد.

مرغ دریایی استانبول

مرغان دریایی در استانبول

8-آب و هوای خوش استانبول
با وجود شلوغی‌های شهر استانبول، این دیار آب‌وهوای خوبی دارد. هنگام صبح اگر در کنار بنادر یا در جزیره‌ی بویوک‌آدا پیاده‌روی کنید، اوج لطافت هوا را لمس خواهید کرد. حتی زمستان‌های استانبول نیز خوش آب و هواست و اگر به هوای سرد و برف و باران علاقه‌مند باشید، سفری خوشی را پیش‌رو خواهید داشت.

استانبول برفی

آب و هوای استانبول

9-مردم مهربان
با وجود این که استانبول سالانه از توریست‌های خارجی زیادی میزبانی می‌کند اما مردم شهر به خوبی خودشان را با شرایط مطابقت داده‌اند و با آغوشی باز به استقبال گردشگران می‌روند. عکاسان این تصاویر سعی کردند تا محبت ترکان را در قاب تصویر بگنجانند.

مردم استانبول

مردم استانبول

10-ترکیبی از هنر طبیعت و دستان انسان
از جمله ویژگی‌های شهر استانبول این است که در هرجایی می‎‌توان آثاری از انسان‌ها و طبیعت را در کنار هم مشاهده کرد. اهالی شهر با خوبی با پدیده‌های طبیعی برخورد می‌کنند و پارک‌ها را جایی برای آرامش و استراحت می‌دانند. تصاویر زیر مربوط به پل گالاتا بر روی تنگه‌ی بسفر و یکی از پارک‌های شهری استانبول هستند.

پل گالاتا استانبول

شهر استانبول

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =