فرمانده یگان منابع طبیعی استان اردبیل گفت: ۲۰۰اصله چوب آلات قاچاق جنگلی با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان از یک دستگاه کامیون در جاده سرچم توقیف و محموله آن ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ یوسف فتحی گفت: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی بیان کرد: نیروهای یگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه روزی و با کنترل گلوگاه های قاچاق استان فعالیت داشته و با متخلفین برخورد جدی خواهند کرد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

فتحی گفت:‌حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و ضروری است مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود .

جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها ۶۳ هزار و ۱۵۳ هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) ، ارسبارانی و تورانی واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =