جمعه 30 شهریور 1397
یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:36:09 چاپ

شما نظر بدهید/ پیشنهاد شما برای ایجاد تعادل در بازار خودرو چیست؟

اقتصاد > بازرگانی - هر چند انتظار می‌رفت با افزایش نرخ ارز ، قیمت خودروها افزایش یابد اما آنچه در بازار رخ داد با پیش بینی‌ها تفاوت فراوانی داشت .

 به گزارش خبرآنلاین، در ماه های اخیر رکوردشکنی قیمت خودرو سبب شده است بسیاری از سیاستگذاران و تصمیم گیران از در نصیحت و هشدار برآیند و مساله احتکار خودرو از سوی خودروسازان پررنگ شود.

بازار خودرو

سئوال اما این‌جاست: در شرایط کنونی چه میزان افزایش قیمت خودرو را منطقی می‌دانید و پیشنهاد شما برای مدیریت متعادل بازار خودرو چیست؟

 شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منتشر کنید.

223223

86 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:43:19
    پاسخ
    241 2

    من میگم کارخونه ها تعطیل بشن بهتره سلامتی هوا و ریه های ما مهم تر از خودروها و بنزینهاست

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:27:51
      50 10

      ١صفر شدن تعرفه خودرو ٢ازاد كردن قيمت بنزين خودرو هاي وارداتي ٣سوبسيت دادن روي بنزين خودرو هاي داخلي حالا احتمالا اولين سوالي كه پيش مياد اينه كه خوب ما ملت هميشه در صحنه ميريم ماشين خارجي رو با تعرفه صفر ميخريم يه پرايد هم ميخريم ميندازيم گوشه پاركينگ با بنزين يارانه اي حال ماشين خارجي رو ميبريم اين هم راه حل داره ميشه جوري سيستم كارت هوشمند رو مديريت كرد كه توي جايگاه سوخت هر كارتي فقط به ماشيني كه تعلق داره بتونه بنزين بزنه محاسن ١ اونايي كه دارن ميتونن هر ماشيني كه ميخوان با قيمت جهاني بخرن و چون دستشون به دهنشون ميرسه قطعا پول بنزينش رو هم دارن ٢اقشار متوسط فشاري بابت هزينه بنزين بهشون نمياد ٣با حذف سوبسيت بنزين ماشين خارجي دولت ميتونه حدف تعرفه رو جبران كنه

    • نوید
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:37:29
      13 80

      من کارگر شاغل تو این کارخانه چه کنم؟

    • واسیلیوس
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:49:29
      33 5

      باشه فرض کن من با پراید می رم بنزین می زنم بعد می یام با شیلنگ بنزینش رو می کشم می ریزم تو ماشین خارجی در نتیجه راه حل منطقی نیست

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:58:55
      58 1

      خبرانلاین چند ساله در مورد خودرو نظرخواهی میذاره بعد مخاطبان هم از روی سادگی تمام میان نظر کارشناسی خودشون رو هربار تکرار میکنن که اکثرا هم درست نظر میدن اما حواسشون نیست قرار نیست به نظر مردم اتفافی بیفته، یعنی اصلا قرار نیست اتفاقی بیفته، خودروسازها چهل ساله یک انحصار رو دریافت کردن دارن سودشون رو میبرن مشکلی هم ندارن که بخوان اصلاح کنن. خودتون رو اذیت نکنید

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:46:26
    پاسخ
    260 3

    ورود خودرو خارجي بدون پرداخت تعرفه گمرك آزاد شود.

    • ر
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 20:03:48
      46 2

      این که عالیه... بیکار شدن کارگران هم بهانست... داد و ستدشون از بین میره...

    • محسن
      جمعه 23 شهریور 1397 - 06:46:01
      0 0

      اونوقت کی میره آشغالهای سایپا و ایران خودرو را میخره؟

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:47:08
    پاسخ
    111 5

    کلا مدیران در هر سطحی رو از کارخونه ها بیرون کنند بازار خودرو با کارگرها و تکنسینهای خودرو ساز به مراتب بهتر میتونن با هم تعامل کنن

    • یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:40:26
      8 11

      مگه بدون رییس هم میشه؟

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:49:47
    پاسخ
    204 0

    قيمت خودرو آزاد شود و تعرفه واردات خودرو صفر. تا دلالي از بين برود

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:50:06
    پاسخ
    124 4

    آقا صبر کنید خودش متعادل میشه، نشد هم مهم نیست زندگیمون به فنا رفته خودرو هم رووش

  • فردوس توسی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:53:29
    پاسخ
    100 7

    انشاا...استیصاح و عزل جناب شریعتمدار وزیر صمت و تغیر مدیرعامل خودروسازان کاهش تعرفه واردات کم مصرفها و هیبریدها

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:00:21
      33 1

      وای از شما آدمهای زود باور، اصلا تا حالا دو کلمه خبر خوندی؟ حتما نمیدونی تا الان دهها مدیر تو این کارخونه ها عوض شدن، دهها وزیر تو این پست اومدن و رفتن، باز دنبال یه نمایشی؟ که بگن وزیر رفت درست شد، الان اوضاع کار با رفتن ربیعی درست شد؟ نه آقا جان تا وقتی وضعیت انحصار هست همین وضعیت خواهد بود، حالا باز امثال شماها بیایین آب رو گل آلود کنید، انحصار باید برداشته بشه،مدیرها هیچ کاره اند

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:54:58
    پاسخ
    154 2

    آزاد سازی ورود خودروهای خارجی بدون تعرفه گمرکی

  • امید
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:56:49
    پاسخ
    63 5

    پراید بشه 18.منطقیه. با درآمد اقشار ضعیفم تا حدودی جور درمیاد.هرچند بازم گرونه

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:57:06
    پاسخ
    8 46

    نقل و انتقال صرفا از طریق بنگاه های معاملاتی خودرو با درصد سود مشخص و ثابت و تحت نظارت صنف و بازرسی کل کشور انجام شود. و هیچ کس و شخص عادی و شرکت های واسطه حق خرید و فروش نداشته باشد.

    • mayak
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:47:47
      17 1

      مثل خونه و ملک بیوفته دست بنگاه دارا که میشه پراید دو میلیارد تومان احیانا شما بنگاه معاملاتی نیستی ؟

  • مصطفي ف
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:57:10
    پاسخ
    77 1

    شما يه بازار تو ايران پيدا كن متعادل باشه بعد از همون كپي كنيد. تنها بازار متعادل همانا بازار مواد مخدر هست و بس. شمام مارو نگير توروخدا بذار به همين درد بميريم. پرايد 45 ميليوني نديده بوديم كه ديديم. تعادل در بازار وقتي بجود مياد كه دلال عطشش بخوابه. هر وقت كه ايشون خسته شد بازار به تعادل ميرسه. ديگه قيمت 45 ميليوني پرايد تعادل ميخاد آخه؟

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:58:48
    پاسخ
    64 1

    سه تا صلوات بلند ختم کنیم و دوباره خر و کاری و کالسکه رو راه بندازیم مثل ۲۰۰ سال پیش . والا اون موقع صفا بیشتر بوده

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:59:10
    پاسخ
    47 2

    در این شرایط بحران و آشوب جز تزریق مسکن و آرام‌بخش کار دیگه‌ای نمی‌شه کرد. اما اگر شما دنبال راه چاره برای درمان همیشگی مشکل هستید راهکار اون کاهش پله‌ای تعرفه واردات خودرو به داخل تا صفر درصد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال و آزادسازی کامل و بدون مجوز برای خودرو هست. اینطوری نباشه که فقط افراد خاص بتونن رانت واردات خودرو داشته باشن. با این مکانسیم مشکل خودرو برای همیشه در ایران حل خواهد شد و حتی صنعت خودروسازی ایران می‌تونه یکی از صادرکنندگان در دنیا باشه.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 14:59:42
    پاسخ
    69 1

    اول اینکه واردات آزاد بشه بدون گمرکی بعد هم آزاد سازی کامل قیمت بشه

  • رضا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:00:31
    پاسخ
    24 0

    افزایش قیمت خوردو باید در راستای کیفیت و خدمات پس ازفروش آن باشه ولی با این نوع خودروها ی که در بازار عرضه میشود و با این خدمات و کیفیت مسلما دور ریختن پول و ضایع کردن سرمایه مملت بیشتر قابل توجه است و نه تنها قیمتها نباید افزایش پیدا کند بلکه کاهش هم باید داشته باشیم و تنها راه مدیریت آن صفر کردن حقوق گمرکی است تا شاید مسئولان از رانت استفاده نکرده و به کیفیت و خدمات مناسب محصولات خود بیشتر فکر و عمل کنند.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:03:03
    پاسخ
    38 1

    وزیر زورش به خودروساز نمیرسه شما نظر مردمو میخوای؟ ببینید چه کسانی در این مافیا هستند که توانستند انحصار خودروسازی در ایران را در این مدت چهل سال بگیرند

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:18:43
      11 3

      اتفاقا زورشون میرسه. وقتی منم ذینفع باشم از لگن سازها حمایت می کردم. برید ببینید سهام دار اینا کیا هستن ؟

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:24:37
      5 0

      ای داد از این وضعیت

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:06:43
    پاسخ
    54 0

    یک کسی مثل گور باچف میخواهیم که صادقانه بگوید این سیستم دیگر جواب نمیدهدچون سرتا سر فساد و ناکارآمدی آنرا گرفته است و اساس قوانین وجهان بینی ما علم وشایسته سالاری باشد نه ریاکاری

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:07:10
    پاسخ
    13 12

    فروش نقدی و تحویل فوری خودرو 5 تا 10 درصد کمتر از قیمت بازار توسط خودروساز و اخذ این ما به التفاوت تا قیمت مصوب توسط دولت جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت خرید خودرو به جامعه هدف واقعی مثل کسانی که تازه ازدواج کرده اند و ماشین ندارند یا دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا هستند و ماشین ندارند یا بازنشستگانی که بعد از 30سال کار هنوز ماشین ندارند و این رویه ادامه پیدا کند تا قیمت خودرو متعادل شود و سود مفت دلال ها قطع شود

    • منوچهر شهبازی
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:20:25
      11 0

      این کدام منطق است که اجناس بی کیفیت را گران وبه گروهی بدهیم این مثل حذف یارانه است نکنه طرح خوبی بود چرا افزایش با چه منطقی چون با بازار تفاوت داره

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:09:59
    پاسخ
    66 0

    5000 نظر هم که بدهیم در همچنان بر همان پاشنه می چرخد.ابتدا نرخ ارز بالا می رود سپس طلا وسکه و بعد خودرو گران می شود.این دور وسیکل معیوب 40 سال است ادامه دارد..ارز را چه کسی می فروشد؟دولت....سکه را چه کسی می فروشد ؟دولت....خودرو را چه کسی می فروشد؟دولت.

  • بدون نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:11:16
    پاسخ
    32 0

    سلام واردات خودرو را ازاد كنيم و بصورت زيربنايي صنعت خودرو سازي را احيا بصورتي كه از منتاژ كاري فاصله بگيريم

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:18:07
    پاسخ
    33 3

    آقا این مملکت را 2 سال بدن دست من درستش میکنم. 1 دست رانت خوارها مانند آشغال زاده ها کوتاه بشه 2 با دنیا رابطه مون بر اساس دوستی تعریف کنیم. حالا خودرو و ارز و مسکن و بیکاری همه درست میشه.

  • عرشیا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:19:13
    پاسخ
    59 0

    استپ وی درپیت شده 145تومن ،خدا وکیلی زودتر جل و پلاستون رو جمع کنید و بزنید به چاک جاده حضرات مسوول به درد نخور...

  • علي
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:19:20
    پاسخ
    17 0

    اولا خودروهاي بي كيفيت و بدون ايمني و فاقد زيست محيطي توليد نشه چه داخلي چه وارداتي دوما مانند همه چي كه گرون شد قيمت واقعي و به روز مشخص بشه و طبق همون افزايش از كارخانه به فروش برسه. نه اينكه از كارخونه تا بازار تفاوت قيمت دو برابري باشه.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:29:49
    پاسخ
    19 0

    دادن اجازه ورود به خودروهای خارجی با عرض آزاد و کم کردن تعرفه گمرکی آنها. هرجا انحصار وجود داشته باشد حتما فساد رشد خواهد کرد.

    • امیر سپهر
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:53:03
      12 0

      ارز عزیز جان

  • اکبر
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:45:58
    پاسخ
    28 0

    بعد از چهل سال دارن چهارتا لگن مونتاژ می کنن میدن دست مردم با این وصف که قطعات رو هم نمی تونن تولید کنن و وابسته هستن. اون وقت اسم خودشون رو میذارن خودرو ساز؟ خجالت داره والله. چند هزارتا ماشین رو خوابوندن توی پارکینگ و بازار رو بهم ریختن اون وقت میگن رادیو پخش نداره اون یکی هم زه ماشین و رادیو پخش پراید رو میکنه آپشن شرم براین مدیران این کارخونه ها. اینا به شعور و شخصیت مردم توهین می کنن اون وقت هیچ کس نیست گوش اینا رو بگیره بندازه بیرون. اگه راست میگید تعرفه خوردرو رو بردارید ببنید چه اتفاقی میوفته. نمیذارن خودرو وارد شه این دو تا کارخونه هم مردم رو میچاپن.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:52:50
    پاسخ
    18 1

    بيكاريد ، حوصلتون سر رفته مثلا سوال طرح كردين، وقتي ملت هفتاد ميليون مراجعه به سايت سايپا دارن چه حرفي ميمونه، والا نخردين تنها راه حل بووووود.

  • محمد علی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:53:53
    پاسخ
    7 1

    برای جلو گیری از دلال بازی ها خودرو نقدا به مصرف کنند اصلی فروخته شود و قانونی تصویب گردد که هر شخصی دارای شرایط هر ده سال یکبار از یکی از خود رو سازهای داخلی به تواند خودرو تهیه خریداری نماید

  • فرشاد
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:58:55
    پاسخ
    13 0

    درب اين شركت هاي ويران خودرو و سايپا رو گل بگيريد. تعرفه رو به صفر نزديك كنيد. همه چي خودش درست ميشه. هم هواي تهران هم وضعيت ترافيك. هم هزينه هاي درماني هم اعصاب مردم...... اگر فكر اشتغال هستيد پس از همايت الكي اينا دست برداريد و بزاريد تحت فشار پيشرفت كنند. 40 سال از قبال مردم خوردن هيچ ... هم نكردن. آخه چقدر مردم دغدغه داشته باشن براي خودرو... ماشين با كيفيت از لوازم اوليه زندگيه درخارجه كه به راحتي قابل دستيابيه. كم مشكلات دارن مردم؟؟؟؟؟؟؟

  • علی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 15:59:24
    پاسخ
    6 0

    با این وضعیت ورود خودروی خارجی نیز دوای درد نیست: میانگین قیمتی 10000 دلار برای خودرو بدون تعرفه حدود 150 میلیون آب می خوره راه حل‌های پیشنهادی عبارتند از: 1 گرفتن مالیات از انتقال خودروهای صفر کیلومتر و با نسبتی معقول دیگر خودروها تبدیل خودرو به کالای مصرفی به جای دارایی 2 اعلام قیمت فروش تمام شده و نهایی برای سال 97 برای خودروهای ساخت داخل با حذف هزینه‌های اضافی متحمل شده به مشتریان، 3 بهترین زمان برای برداشتن تعرفه خودرو و ورود خودروهای با کیفیت خارجی از خودروسازان مطرح برای مشتریان داخلی تا صنعت خودرو در این رقابت قیمتی و کیفیتی محک زده شود و 4 خصوصی سازی صنعت خودرو برداشتن تصدی دولت از صنعت خودرو که رانت استخدام و مسئولیت را برای دست‌اندرکاران دارد

  • دکترای اقتصاد حمید فولادی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:00:26
    پاسخ
    4 9

    خودرو دست دوم مثل عمان تا 7 سال و مابقیِ کشورهای خلیج 5 سال اجازه واردات بگیرند , و 50 دولت گمرکی بگیرد... به هر گواهینامه یک ماشین بفروشند و فقط اون شخص اجازه رانندگی داشته باشد حتی خانواده اون هم نتونند. اگر کس دیگر خودرو را براند 10 میلیون تومان جریمه مگر قاضی به این نتیجه برسد که پای مرگ و زندگی در وسط است. پلاک رنگ مخصوصی باشد. برای متضرر نشدن خودروسازها 50 در گمرکی وارداتشون تخفیف بدهند تا انها هم بتوانند رقابت کنند. ان زمان لندکروز یک میلیاردی قیمتش میاد روی 250 میلیون تومان. برای توضیحات بیشتر این طرح نجات اگر گوش شنوایی باشد در خدمتم. دولت برای مدتی کمی از درامدش کم میشود اما حباب خودرو بنفع مردم میترکد. همه لکسوس و بنز سوار میشوند بجای خودرو بیکیفیت چیینی. این بنفع همه است

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:08:05
    پاسخ
    4 17

    چند نفر ازمدیران موفق صنایع موشکی ودفاعی را به جای مدیران چند خودرو ساز منصوب نمایند. تعرفه واردات را با اولویت خودروهای برقی وهیبریدی ودرحهت رقابت با تولیدات داخال وافزایش کیفیت وکاهش قیمت داخلی ها به مرور کم کنند وام خریدخودرو با سود معقول برای مردم درنظر بگیرند

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:10:08
    پاسخ
    10 2

    سلام اول سایت دیدلر و شیپور رو غیرفعال کنید که منشاء گرانی و دلال بازی است. بعد تبلیغ برای نخریدن مردم....

    • بی نام
      یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:28:01
      2 0

      یولر و شیپور

  • منوچهر شهبازی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:10:29
    پاسخ
    4 0

    هرگونه افزایش قیمت توسط خودرو ساز اسیب به اقشار مردم میباشد اگر قرار است قیمت ازاد باشد باید تعرفه واردات هم صفر باشد این که نمیشود به بهانه تفاوت قیمت بازار اجازه دهیم خودرو ساز قیمت محصولات بی کیفیت را افزایش دهد ترو خدا صحبت از افزایش قیمت نکنید بس است

  • منوچهر شهبازی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:13:52
    پاسخ
    6 0

    تنها راه حذف تعرفه و واگذاری قیمت به خودرو ساز است به خدا قیمت محصولات کارخانه بسیار بالاتر از فرم جهانی است اخر چطور میشه پرایدی که سالانه 20 هزار کشته میده بالای 20 ملیون باشه

  • جامعه شناس
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:16:39
    پاسخ
    6 1

    از کسانی که همین پارسال به اینا رای دادن و الان مثل چی پشیمونن نظر خواهی میکنید؟ ولمون کن تو رو خدا از چهارتا کارشناس استفاده کنید

  • منوچهر شهبازی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:16:45
    پاسخ
    7 0

    هرگونه افزایش قیمت کارخانه باعث افزایش بیشتر قیمت بازار میشه راه حل حذف تعرفه واردات خودروتا کی حمایت از این دو شرکت بی کیفیت

  • مهدی
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:17:17
    پاسخ
    11 1

    وقتی یه درختی از ریشه پوسیده باشه شما هر چی کود اورگانیک و کود اهن و کود شیمیایی بدی بازم دیگه درخت بارور نمیشه .... تا اریشه درش نیاری و یکی دیگه بکاری همینه که هست ................ مملکت ما هم همینه همه ریشه ها پوسیده و به هم سرایط کرده .... بحث و گفتگو دیگه نتیجه ای نداره ...

  • mim
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:17:58
    پاسخ
    12 2

    تا وقتی با دنیا سرجنگ داریم اقتصادمون بدلیل عدم ارتباط با جهان مثل برکه ی راکد میمونه که گندیده و این طرحهای پیش فروش و فلان و بیسار هیچ تاثیری نخواهد داشت.باید با دنیا دوست شویم و بعد با تعامل در کنار مدیریت صحیح میبینیم که اقتصادمون مثل رودخونه جریان پیدا میکنه و اصلاح میشه.حیف عمر ما که با مرگ بر این و اون تباه شد

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:23:23
    پاسخ
    4 1

    این قیمت ها و قیمت چیزهای دیگه به صورت اسمی بالاست. نخریدن بهترن کاره خودروهم سال ساخت داره مثل تاریخ مصرف . همه میدونیم قیمت ها این نیست وبسیارپائین تره. برای تردد ازوسایل نقلیه استفاده کنید. پولش هم بکار بندازین وازش استفاده کنیم با بخش سودی که ازش حاصل میشه برید مسافرت های هوائی. ماشین بخریم که چی بشه ، ترافیک وراننده های پرخطرو اتومبیل های تاریخ گذشته و غیرایمن، پول بیمه وجریمه ومالیات وعوارض و... بازم بگمو

  • رضا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:29:32
    پاسخ
    3 0

    به نظر شما، ما اگه اینجا نظری بدیم، کسی گوش میکنه و عمل میکنه، کی تا حالا اتفاق افتاده، ما که زندگیمو نابود شده و داره میشه، خودرو هم بزار گرون گرونتر شه تا شاید یک روزی اون زالوهایی که به جون ماها افتادن از این گرونی سیر بشن و کمتر خون مردم و جونشون رو بمکن

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:31:13
    پاسخ
    6 1

    ازادي واردات خودرو و ايجاد رقابت بين توليد کننده اي داخلي

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:33:36
    پاسخ
    5 1

    من یه تولید کننده خصوصی می شناسم که کل نقدینگی موجودش را داده خودرو خارجی خریده و منتظره خیلی گرون بشه الان 5 ماهه حقوق به کارمندان و کارگران نداده و می گه شرکتهای از ما بزرگتر 10 ماهه حقوق ندادن دیروز می گفت اگه خوب سود کنم کلا می فروشم و کارگران را اخراج می کنم می رم دنبال دلالی ماشین از تولید بهتره هر ماشین را 800 میلیون خریده می گه الان یک میلیارد و هفتصد هم می خرن نمی دم کار از این پر سود تر داریم ؟

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:42:44
    پاسخ
    4 1

    رقابت آزادانه و غیر رانتی این محصولات مثلا ملی با خودروهای خارجی. واقعا تا کی به بهانه حمایت از تولید ملی باید به زور از این آشغال ها با قیمت غیرواقعی استفاده کنیم.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:44:30
    پاسخ
    6 2

    مسئله فقط خودرو نیست کل اقتصاد کشور سرطانی شده البته اگر زودتر درمان اغاز بشه سرطانش مثل سرطان سینه است و قابل در مانه ولی گویی دستها و نفوذی هایی اجازه سر و سامان دادن به اقتصاد رو نمیدن و به دنبال فروپاشی ایرانن . اینطور هم نیست که کسی راه حل نداشته باشه ولی مشکل اینه که برخی گوشها رو بستن و دن کیشوت وار راه غلط خودشون رو ادامه میدن. راهکارهای درمان وضع موجود قبلا در نامه 38 اقتصاد داده شده . هم مرض درست تشخیص داده شده و هم راه درمان گفته شده ولی تا حالا هیچ اراده ای برای عمل به اون نامه علمی و خیرخواهانه وجود نداشته

  • امیر سپهر
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:52:00
    پاسخ
    4 1

    هر چیزی که دولت در اون دخالت داره همین مشکل رو داره بهتره صنایع مادر از انحصار دولت بیرون بیان تا رقابت ایجاد بشه

  • بدون نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:53:33
    پاسخ
    2 2

    اگر تونستید یک با شرف پیدا کنید بفرستید کره جنوبی که یاد بگیره اونها چکار کردن که طی ۳۰ سال در صنعت خودرو سازی حرفی برای گفتن دارند و پرایدشون الان تبدیل شده به ماشینهای موتور خورجینی ولی بازارشون پر التهاب نشده .............

  • احمد
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:56:21
    پاسخ
    5 1

    واردات خودرو های دست دوم و یا صفر کمتر از 15 هزار دلار بهترین روش است. طبق ادعای خودروسازان پژو405tu5حدود 5 هزار دلار ارزبری دارد و جالب تر اینکه با 5 هزار دلار میتوان یک دستگاه اپتیما یا کمری 5 یا 6 سال ساخت رو از امارات خرید. حالا خودتون مقایسه کنید کدوم با ارزش تره؟

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 16:58:00
    پاسخ
    4 2

    ما خودرو سازی که عزیزانمون رو به اون دنیا بفرسته و یا معلولشون کنه نمی خواهیم

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:00:48
    پاسخ
    4 1

    دولت از رانت وامتیاز که به خودروسازها میده دست برداره.این را هر ادم عاقلی میداند که تعرفه ورود خودرو را بردارد واز طریق نماینده کمپانی سازنده ورود خودرو ازاد بشه.ولی نمیکنند.چرا ؟ چون امتیاز خودشون که واردکننده خودرو هستنداز بین میره خود دولتیها ومسئولین سود واردات را از دست میدن.تمام این فشارها فقط بخاطر سود چندتا خانواده است که دولت وحکومت زورشون به اونها نمیرسه.

  • حامد
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:09:02
    پاسخ
    2 1

    ايجاد تغيير در فروش مثلا خودرو رو قسطي بفروشن چون خودرو وقتي چك داشته باشه دلال جرات نداره بفروشه خريدار هم چون كه ميبينه ماشين چك داره خريد نميكنه

  • احد
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:16:25
    پاسخ
    4 1

    باید‌مدیرعامل‌شرکت‌سایپا‌‌بازداشت‌بشه‌که‌چرا‌وقتی‌خودرو‌ندارن‌ثبت‌نام‌میکنن

  • حسین
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:27:18
    پاسخ
    7 1

    ما که در مورد تربچه هم نظری نداریم باید از مافیای تربچه نظر گرفت چه برسد به ماشین

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:30:13
    پاسخ
    8 1

    گل گرفتن درب ایران خودرو و سایپا ،مجازات مدیران هر دو کشتارگاه ،تبعید مهندس نماهای هر دو شرکت،برگرداندن خسارت هایی که تمام این سالها به بهانه ژاپنی کردن خودروسازی کشور به مردم تحمیل کردند.

  • حامد پارسا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:35:02
    پاسخ
    6 1

    با سلام بهترين راه براي تعادل بازار خودرو رقابتي كردن صنعت خودرو ميباشد تا زماني كه خودرو در ايران انحصاري باشد شاهد قدرت خودروسازان هستيم اين انفجار قيمت بخاطر احتكار و فروش قطره چكاني خودروسازان است اگر خودرو خارجي بدون گمرك وارد بشهه شاهد التماس خودرو سازان ايران خواهيم بود

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 17:37:53
    پاسخ
    6 1

    بعلت گرونی دلاربایدتعرفه واردات خودرونصف بشه مثل دوره قبل وقیمت خودروهای داخلی هم بصورت ازادونقدی فروخته بشه اونوقت ببینیم دلالهامیخرن احتکارکنن الان هردلال دههاماشین خریده ولی نمی فروشه

  • کوروش
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:06:50
    پاسخ
    2 0

    به نظر من قیمت ماشین واقعیه این لیاقت ما ایرانیاست که پایین اومده وباید هر گاری رو سوار شیم

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:30:31
    پاسخ
    3 0

    نخرییییییییییید

  • man
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 18:49:57
    پاسخ
    7 1

    تعرفه خودرو صفر بشه تا خودرو سازهاي وطني مجبور بشن تا خودشونو برسونن، بعد 40 سال هنوز مواظبشونيم كه تاتي تاتي راه برن و نخورن زمين. ديگه بسشونه رانت

  • احمدرضا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:23:35
    پاسخ
    3 1

    راهش اینه که خودرو ساز ها کمتر دزدی بکنن. همین و فقط همین...

  • محسن
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:31:22
    پاسخ
    2 0

    در حال حاضر دلیل اصلی افزایش قیمت خودروها تقاضای کاذبیه که بخاطر نگرانی از سقوط بیشتر ارزش پول ملی در بین مردم ایجاد شده و اینجوری نیست که الان یه دفعه همه مردم به ماشین احتیاج پیدا کردن. تا زمانی که نرخ ارز ثبات پیدا نکنه فرقی نمیکنه که شرکت های خودروسازی چه تعداد خودرو و با چه قیمتی به فروش برسونن. حتی اگه قیمت کارخانه پراید ۵۰ میلیون باشه بازهم توی بازار قیمت این خودرو بالای ۶۰ میلیون خواهد شد. از طرفی شرکت‌های خودروسازی هم توانایی فروش خودرو با این تعداد بالا رو ندارند. تنها راه مدیریت بازار در مقطع فعلی ایجاد ثبات در نرخ ارزهای خارجی و در نتیجه از بین رفتن تقاضای کاذب به وجود آمده در سطح جامعه ست.

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:32:28
    پاسخ
    4 1

    اگر مثل همه جاى جهان خودرو ارزان وفروش بنزين به قيمت جهانى سياست دولت شود تعادل دربازار خودرو ايجاد خواهد شد

  • عليرضا
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 19:35:44
    پاسخ
    6 1

    آزادسازي واردات خودرو بدون تعرفه. هم مصرف بنزين كم ميشه و هم آلودگي هوا خيلي خيلي كمتر ميشه و هم تعداد تلفات جاده اي كاهش پيدا ميكنه و البته با عرض معذرت درآمد دولت و نهادهاي ذينفع هم

  • بی نام
    یکشنبه 18 شهریور 1397 - 20:16:01
    پاسخ
    5 2

    بهترین راه در این موقعیت کوتاه کردن دست واسطه ها میباشد .بارای اینکار باید تا 4 سال مالیات نقل و انتقال گرفت بطور مثال برای سال اول 35 در صد قیمت خودرو .سال دوم 25 درصد سو م 15درصد .چهارم 5 در صد

  • راستگو
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 00:07:53
    پاسخ
    0 0

    تنها گزاره ی کارامد و نتیجه بخش، ورود چند خودرو ساز بزرگ به عرصه ی اقتصاد به منظور شکستن انحصار خودروست. با وجود رقبای کاملا خصوصی از جمله استفاده از روش فاینانس دیگر نیازی به شورای رقابت و ... نیست. بازار با خود تنظیمی خودش رو اداره میکنه و حقوق ملت حفظ میشه. بقیه ی راهها پاسخگو نیست.

  • بی نام
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 08:22:01
    پاسخ
    1 0

    قیمتها صد در صد غیر منطقی هستند

  • بی نام
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 08:37:42
    پاسخ
    0 0

    بازگشت به خویشتن یعنی اقتصاد مقاومتی

  • بی نام
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 08:46:39
    پاسخ
    1 0

    آزاد سازی واردات خودروبا تعرفه پایین ومعقول می تواند این مشکل حل کنه البته عمرا این اتفاق نخواهد یافت بدلیل اینکه منافع تعدادی از ما بهتر کم خواهد شد

  • بی نام
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 08:56:36
    پاسخ
    1 0

    آزاد سازی واردات بدون گمرک برای خارج کردن انحصار خودرو عرضه ی خودرو به صورت روزانه و از محل نمایندگی ها جمایت دولت از تولید کننده خودرو و از مصرف کننده مطمعنا عرضه به صورت پیش فروش و به مدت و یا تعداد محدود فقط باعث موج بیشتر گرانی میشه چون قطعا خیلی از افرادی که موفق به خرید خوردو شدند راضی به عرضه ی اون به بازار با قیمت کارخانه نخواهند شد

  • بی نام
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 12:48:32
    پاسخ
    0 0

    عرضه و تولید بیشتر کالا در برابر تقاضا; نه تنها برای خودرو بلکه برای همه کالاهای ضروری

  • م
    دوشنبه 19 شهریور 1397 - 14:50:32
    پاسخ
    5 0

    ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنید و واردات خودرو ازادکنید

  • میثم
    سه شنبه 20 شهریور 1397 - 08:04:38
    پاسخ
    1 0

    امکان رقابت بخش خصوصی والسلام

  • بی نام
    سه شنبه 20 شهریور 1397 - 17:03:01
    پاسخ
    0 0

    به نظر من چند راهکار وجود دارد اولا واردات خودروهای لوکس به کشور ممنوع شود چون باعث خروج ارز از کشور می شود دوما واردات خودروها خارجی غیر لوکس که سازندگان شرکت هایی همچون فیاط رنو به کشور بدون دریافت عوارض گمرکی صورت گیرد سوما دولت باید از خودرو ساز داخلی حمایت کرده و کمک مالی در اختیار آنها گذارد و نیز واردات خودرو چینی که با قانون دامپینگ کار میکنند و ضرر زیادی به خودرو ساز داخلی میاورند قطع شود در این صورت رقابت عادلانه بین خودرو سازها صورت گرفته و بازار به حالت عادلانه برمیگردد

  • بی نام
    سه شنبه 20 شهریور 1397 - 17:40:51
    پاسخ
    0 0

    دلار رو بیارین پایین

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی