۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

ابوالقاسم رئوفیان*

جای خوشحالی نیست که یکی از چهره های برجسته سیاسی که 8 سال بعنوان شخصیت اول اجرایی کشور در راس قوه مجریه حضور داشته امروز کارش بجایی برسد که نزدیکترین افراد از او اعلام برائت کنند. این امر حاصل نوع رفتارها و هنجارشکنی هایی است که در چند سال اخیر و بویژه در طول ماههای گذشته از سوی محمود احمدی نژاد شاهد بوده ایم.

فردی که برای دو دوره متوالی به عنوان رییس جمهور ایران حضور داشته امروز به دلایل مختلفی دست به کارهایی می زند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. حمایت هایی که در دوران ریاست جمهوری اش از او و حتی رویکردهایش می شده، نگاههای افراط گرایانه از ناحیه برخی شخصیت ها که او را معجزه هزاره سوم می دانستند و سخنرانی های برخی شخصیت های بلند پایه حوزه و امامان جمعه که با تعابیر شگفت انگیزی او را معرفی می کردند و او را یک اسطوره می پنداشتند،همه اینها باعث شد تا رییس دولتهای نهم و دهم دچار توهم شود و خود را تافته جدابافته در بین مسئولان و یک سر و گردن از آنان بالاتر بداند و بعنوان یک شخصیت استثنایی در افکار برخی شکل بگیرد اما حالا که مانند یک برج فروریخته و اتفاقا بر سر همین افراد هم خراب شده است می بینیم که عده ای از اینها که امروز اعلام برائت کرده اند همان کسانی هستند که اگر روزی به آنها می گفتید شما به خطا می روید و احمدی نژاد دارای قابلیتی نیست که خود را برای او هزینه کنید، شما را لعن و نفرین می کردند و برچسب ضد ولایت فقیه می زدند.

من خود در انتخابات سال 84 به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان همراه با تشکل متبوعم چون ازاحمدی نژاد حمایت نکردیم و حامی هاشمی بودیم آنچنان از سوی برخی دوستان اصولگرا رانده شدیم که گویا گناه بزرگی مرتکب شده ایم. حال امروز می بینیم که اینها چرخش تمام عیاری نسبت به احمدی نژاد دارند. البته جای شکرش باقیست که هر چند دیر اما متوجه خطای خود شده اند. البته برخی هم هستند که همچنان سنگ او را به سینه می زنند و از او دفاع می کنندکه امیدواریم آنهاهم متوجه کار های خود بشنوند.من دعا می کنم که احمدی نژاد هم هرچه زودتر از این توهم بیرون بیاید و به قطار انقلاب بازگردد و بیش ازاین خودرارسوای خاص و عام نکند.
البته نباید از این نکته مهم گذشت که این افراد با نوشتن این برائت نامه خود را تطهیر نکردند. روی سخنم مخصوصا با کسانی است که در دولت دهم از نزدیک با او همکاری می کردند و سیاست های او را اعمال می کردند. چطور می شود که وزیر یا معاونی که داعیه اداره کشور را داشته در روزهای خوش همنشینی با احمدی نژاد متوجه اقدامات و رفتارهای بلند پروازانه او نشده اما حالا که معما حل شده کار اعلام برائت هم آسان شده؟!

معتقدم این تنها کافی نیست بلکه برخی از اعلام برائت کنندگان باید از مردم حلالیت بطلبند، حلالیت حداقل بخاطراینکه برای حفظ موقعیت خود در برابر برخی سخنان سخیف و رفتارهای خلاف مصالح کشور سکوت می کردند.

* فعال سیاسی اصولگرا
29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =