تسنیم نوشت: رئیس کمیته تعیین فدراسیون فوتبال تأکید کرد که بدهی‌های استقلال و پرسپولیس یک میلیارد تومان است و به جای نگرانی بابت حذف از آسیا، بدهی ناچیز خود را بپردازند.

روزبه وثوق احمدی درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل حجم بدهی‌های خود در آستانه حذف از آسیا قرار دارند، اظهار داشت: پرونده‌هایی وجود دارد که باشگاه‌ها باید آن را حل و فصل کنند. ابتدا شرایطی گذاشتیم و برای پرونده‌هایی که رأی‌شان صادر و حکم‌شان قطعی شده است، 30 روز مهلت پرداخت دادیم. به عنوان مثال، پرسپولیس سه پرونده دارد که جمع بدهی‌های قطعی‌اش شش میلیارد و 163 میلیون و 166 هزار ریال است، استقلال هم 8 پرونده دارد که جمع بدهی‌های قطعی آنها نیز چهار میلیارد و 27 میلیون و 871 هزار ریال است.

وی افزود: تا زمانی که این پرونده‌ها حل و فصل نشود، قرارداد بازیکنان جدیدشان قابل ثبت نیست. نفت مسجد سلیمان با 800 میلیون تومان بدهی در صدر باشگاه‌هایی است که پرونده‌های زیادی دارد. تنها راهی که باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد جدید دارند، مصالحه کردن با اشخاص است که یا آنها کل قراردادشان را ببخشند یا بخشی را بگیرند. باشگاه‌ها تا آخرین روز نقل و انتقالات مهلت دارند تا وضعیت بدهی‌های‌شان را مشخص کنند. سازمان لیگ برای مجوز به تیم‌ها از کمیته انضباطی و تعیین وضعیت از تیم‌ها استعلام می‌گیرد. نیم فصل دوم فصل گذشته، باشگاه‌ها همین کار را کردند و تنها پرسپولیس به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات بازیکنی نداشت که بخواهد قراردادش را ثبت کند.

رئیس کمیته تعیین فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا امکان محرومیت باشگاه‌ها از پنجره نقل و انتقالاتی هم وجود دارد یا نه، تصریح کرد: وقتی نمی‌توانند قرارداد بازیکن جدید را ثبت کنند، خود به خود معنایش محرومیت است. ضمن اینکه، امکان ثبت قرارداد اشخاص خارجی را هم ندارند. نیم فصل دوم سال گذشته، به باشگاه پدیده به خاطر مشکل بدهی به بازیکنان خارجی در فیفا، امکان جذب بازیکن خارجی جدید ندادیم.

وثوق احمدی در واکنش به اینکه باشگاه‌ها مدعی هستند که کمیته تعیین وضعیت آنها را برای گرفتن مجوز و ثبت بازیکنان جدید تحت فشار می‌گذارد، به تسنیم گفت: ما باشگاهی را تحت فشار نمی‌گذاریم، کمیته تعیین وضعیت برای مشخص کردن قراردادهای مالی بین باشگاه با بازیکن و مربی است. وقتی شخصی حق هزینه رسیدگی را پرداخت کرده و رأی کمیته تعیین وضعیت برای پرداخت بدهی او صادر و در کمیته استیناف هم تأیید شده، باشگاه باید بدهی آن شخص را بدهد. وقتی باشگاهی پول را پرداخت نکرد، اولین کاری که می‌‌توانیم انجام دهیم، جلوی ثبت قرارداد بازیکنان را بگیریم. باید کاری کنیم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دیگر مانند گذشته مشکلات عدیده‌ای نداشته باشند.

«فلسفه کمیته تعیین وضعیت رسیدگی به وضعیت مالی باشگاه‌ها‌ و بازیکنان است.» وی با بیان این جمله افزود: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چقدر بدهی در کمیته تعیین وضعیت دارند؟ پرسپولیس 600 میلیون و استقلال 400 میلیون تومان که مجموع آنها یک سوم قرارداد بازیکنان جدید نمی‌شود. چرا صحبت از AFC می‌کنند؟ AFC جای نگرانی ندارد، چون به آنها اعلام شده که مرجع رسیدگی به حل مشکلات و بدهی‌ها، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در صورتی که مبلغ فوق را پرداخت نکرده یا با اشخاص مصالحه نکنند، مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نمی‌گیرند. کاری که سال گذشته کردیم و باشگاه استقلال مجبور شد با طبلکارنی که رأی‌شان قطعی بود، تسویه کند.

وثوق احمدی ادامه داد: به جای اینکه هیئت‌ها را شعبه شعبه کنیم، همه پرونده‌های فوتبال ایران اعم از لیگ برتر، لیگ دسته اول و دوم و سایر لیگ‌های پایین‌تر را به یک کمیته سامان دادیم. رسیدگی دقیق به همراه سخت‌گیری را انجام داده تا باشگاه‌ها بتوانند به میزان بودجه واقعی خود قرارداد ببندند. بازیکنان هم باید متوجه باشند که با اعداد واقعی قرارداد ببندند و ما فسخ یک جانبه را تعیین کرده‌ایم تا اگر باشگاهی به تعهداتش عمل نکند، بازیکنان یک طرفه، قرارداد‌شان را فسخ کنند.

وی در خصوص اینکه با این شرایط بازیکنان تحت هر شرایطی با بستن قراردادهای هنگفت به پول‌شان می‌رسند، گفت: بازیکن می‌داند که وقتی پولش را نگیرد، باید حق رسیدگی به کمیته تعیین وضعیت را بپردازد، یک سال دوندگی کرده و با شکایت از باشگاه مقابل هوادارانش قرار بگیرد. بنابراین، بازیکن هم باید بداند قراردادی ببندد که باشگاه از انجام تعهداتش برآید.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =