فنی‌حرفه‌ای لرستان دستگاه برتر در مناسب‌سازی فضاهای عمومی شد

در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و با هدف ارائه خدمات آموزشی و مناسب سازی فضاهای عمومی برای استفاده آنان، تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل بهزیستی لرستان منعقد شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه ای با حضورمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیرکل بهزیستی، معاونین و مسؤولین دو اداره کل در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت سهولت دسترسی معلولین و جانبازان به امکانات و فضاهای فیزیکی ساختمانهای اداری وآموزشی و ارائه آموزشهای مهارتی به جامعه هدف در دفتر مدیرکل بهزیستی برگزار شد.

رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: رسالت سازمان موزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت است و در نظرداریم با ارائه آموزشهای مهارتی به جامعه هدف بهزیستی، توانمندسازی و کاهش تألمات زندگی افرادی که عمدتا به خواسته خود دچار مشکل نشده اند را انجام دهیم.

اولویت نیاز سنجی شغلی بر نیاز سنجی آموزشی در حوزه اشتغال

قلاوند تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیازسنجی شغلی بر نیازسنجی آموزشی اولویت دارد و توانمندسازی و ارائه آموزشها باید بر اساس شغل مورد نظر صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای پیشنهاد داد: برای ارائه آموزشهای مهارتی متناسب با جامعه هدف بهزیستی، این اداره کل آماری از افراد تحت پوشش خود را تهیه و با توجه به علاقه مندی، شرایط، تواناییهای جسمی و ذهنی هر فرد و نیاز بازار، نیازسنجی شغلی با همکاری ارگانهای مربوطه برای این افراد انجام پذیرد.

سپس با توجه به نیازسنجی شغلی بعمل آمده، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان آموزشهای مهارتی مورد نیاز افراد را ارائه خواهد داد و کارگاههای مورد نیاز آنان تهیه و تجهیز می شوند.

قلاوند افزود : در صورت نبود امکانات برای آموزش این افراد در استان، می توانیم آنان را به استانهای دیگر معرفی و شرایط لازم را برای آموزش آنان در ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای سایر استانها فراهم آوریم.

قلاوند بر همکاری و هم افزایی بیشتر ادارات در راستای تکمیل زنجیره شغل در استان تأکید کرد و گفت: می توانیم با همکاری سایر دستگاههای عضو شورای هماهنگی، فضاهای بدون استفاده موجود در شهر را به نمایشگاه دائمی تبدیل کرده و محصولات و دستاوردهایی را که معلولین پس از فراگیری آموزشهای مهارتی تولید می کنند به معرض نمایش بگذاریم که بدلیل شرایط خاص آنان محصولات تولید شده مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

تقدیر مدیرکل بهزیستی از اقدامات  فنی حرفه ای استان

فاطمه زهرا توکلی سرپرست اداره کل بهزیستی لرستان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در جهت مناسب سازی فضاهای عمومی و آموزش به افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: با ارزیابیهای بعمل آمده، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان از دستگاههای برتر در زمینه مناسب سازی و اجرای ضوابط و استانداردهای مناسب سازی در ساختمانهای خود می باشد.

توکلی اظهار داشت: حتی اگر ضایعه ای برای افراد اتفاق نیفتد و یا دچار نقص عضو نشوند، همه افراد در سالمندی درجاتی از ناتوانی را بدلیل سبک زندگیشان تجربه خواهند کرد و مناسب سازی فرهنگی پیش از مناسب سازی فیزیکی باید صورت گیرد.

در پایان این جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان، از کارشناس مناسب سازی بهزیستی استان بدلیل ارائه راهکارهایی برای مناسب سازی فضاها تقدیر و تشکر به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =