با شرکت ۱۰۰ دونده ملی و بین‌المللی اولین اکوماراتن جنگل کشور در جنگل ابر شاهرود برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اولین اکوماراتن جنگل کشو با شرکت 100 دونده ملی و بین المللی در جنگل ابر شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: برای نخستین بار در کشور، استان سمنان میزبان اکوماراتن جنگل با حضور دوندگانی از 10 استان کشور و دوندگان مطرح بین المللی بود.

اکو ماراتن جنگل

وی برگزاری اکوماراتن جنگل ابر را نمونه موفقی از برگزاری یک رویداد گردشگری دانست و گفت: این رویداد علاوه بر ایجاد حس باورپذیری جامعه محلی نسبت به ارزش های صنعت گردشگری، زمینه ساز تحقق توسعه گردشگری و تبدیل استان سمنان به مقصد سفر است.

جهانشاهی افزود: این اکوماراتن در دو بخش ماراتن ۴۲ کیلومتر و نیمه ماراتن ۲۱ کیلومتر برگزار شد و دوندگان مطرح بین المللی از جمله «پائولو ونتورینی» دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا و «پائولو بارگینی» قهرمان ماراتن‌های قطب جنوب و شمال و مدیر آکادمی بین المللی وُرد رانینگ ایتالیا در این رویداد گردشگری ورزشی حضور داشتند.

در پایان، نفرات برتر در بخش­های ماراتن و نیمه ماراتن معرفی شدند و از سه دونده برتر خانم نیز تجلیل شد.

15 دوچرخه سوار حرفه ای نیز مسیر نیمه ماراتن را در جنگل ابر رکاب زدند.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده است. این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است در ارتفاعات آن عمدتاً به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر و در پایین دست آن به جنگل با گونه‌های متنوع دیده می شود لذا به دلیل فراگیری سطح جنگل با ابر، در این جنگل رویای قدم زدن روی ابرها محقق می‌شود.

ماراتن جنگلی رویدادی ماجراجویانه و مبتنی بر رشته ای ورزشی به منظور معرفی جاذبه های طبیعی گردشگری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =