امید نمازی سرمربی موفق تیم زیر 18 ساله های آمریکا دوباره به لیگ برتر ایران برگشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طول همکاری سعید آذری با امیر قلعه نویی هم بیشتر از یکسال نبود و این دو به نقطه جدایی رسیدند. مدیر جوان اصفهانی اما این بار دیگر با خیال آسوده به سراغ گزینه دلخواه خودش رفت. اگرچه توصیه هایی مثل فصل قبل شده بود تا همان طور که امیر قلعه نویی آمد و توانست ذوب آهن را به موفقیت برساند ، این بار هم منصوریان بعد از دوره ناکامی ، درست مثل تجربه امیر قلعه نویی ، از ذوب آهن به فوتبال ایران برگردد.

با این وجود در نهایت او سراغ گزینه ای رفت که خودش دوستش داشت و از قبل این اتفاقات همه می گفتند امید نمازی انتخاب اولش است.

امید نمازی پشتوانه ای بزرگ برای کار در فوتبال ایران و بخصوص اصفهان دارد. دکتر نمازی زاده ، بی شک پدر ورزش اصفهان است و در آکادمیک ورزشی هیچ کس قدر او به ورزش اصفهان خدمت نداشته . این نام نیک برای پسرش هم قبل تر در دوره اول بازگشت به ایران کارساز افتاده بود و وقتی کارلوس کی روش به واسطه دن گاسپار که مربی امید در نیویورک بوده ، امید را به تیم ملی معرفی کرد ، لحظه ای تردید در علی کفاشیان به وجود نیاید.

اگرچه نمازی در تیم استیل آذین آن فصل اصلا خوب نتیجه نگرفته بود و سابقه همکاری او با محمد خاکپور به عنوان دستیار و پس از آن سرمربی تیم زیر نظر مدیر فنی ای به نام علی پروین ، تقریبا کابوس وار بود و در نهایت تیم را به دسته پایین تر فرستاد ، اما امید توانست زبان کی روش در 4 ساله نخست در تیم ملی باشد.

او تقریبا نزدیک ترین ایرانی به کی روش بود و تمام اهالی فوتبال مدام انتقاد می کردند که چرا امید از فرنگ برگشته جای یک ایرانی را روی نیمکت گرفته است.

نمازی اما کمتر از دو ماه به جام جهانی قبلی ، خیلی ناگهانی اردوی تیم را ترک کرد و شبانه به آمریکا برگشت. او بعد از جدایی آنتونیو سیموئز از تیم ملی رفت و با رفتنش بلوایی به پا شد. 

کی روش خشمگین ، برای انتقاد از این یار بی وافیش(البته به تعبیر سرمربی) نقش او را در حد مسئول تدارکات تیم پایین آورد تا خشمش کم شود.

امید اما ابتدا رفت در تیم بانوان آمریکا و بعد خیلی زود مربی تیم زیر 20 سال ها و سرمربی تیم زیر 18 سال های آمریکا شد. 4 سالی را آنجا گذراند و نتایج درخشانی چون قهرمانی جهان در تیم زیر 20 ساله های جهان را بدست آوردند اگرچه خودش در تیم زیر 18 سال نتوانست به اندازه تیم ملی نوجوانان ایران موفق باشد.

در پایان این فصل ، او دوباره دنبال فرصتی برای بازگشت به ایران بود. شانس مربیگری در تیم امید را داشت اما کی روش یکتنه ایستاد و جنگ لفظی میان این دو ، فرصت را نصیب زلاتکو کرانچار کرد.

بعد از آن اما درحالی که امید همچنان در مقام منتقد کی روش حتی به لیست او و بخصوص درباره ترجیح پژمان منتظری به وریا غفوری ایرادهایی را وارد می دانست اما سعی کرد سکوت کند و به این دعوای کلامی به رغم انتقاداتی که داشت ، پایان دهد.

امید نمازی که بعد از جدایی از تیم ملی ، چند باری حتی از سوی محمد مایلی کهن حمایت شده است ، حالا احتمالا در مسیر آمریکا به اصفهان است.

او می آید و این گمانه را می توان زد که در صف دستیارانش احتمال استفاده از دن گاسپار و آنتونیو سیموئز هم می تواند وجود داشته باشد. 

تصمیماتی که جبهه منتقدان کی روش را این بار در اصفهان پر رنگ می کند. اینکه امید نمازی یکی از مربیان موج نوی فوتبال ایران است و اینکه علم روز را خیلی خوب می داند در کنار معجزه بازگشت به زادگاه پدری می تواند برایش یک سری برگ برنده باشند اما او از همان لحظه بازگشت به یاد خواهد داشت که دارد زیر سایه منتقدان کارلوس کی روش به ایران بر می گردد و البته منتقدان سنتی که از ابتدا هم او را یک وارث ژن خوب می دانستند.

حالا این امید است که باید در زیر این فشارها ، تیم خوبی را که از قلعه نویی تحویل گرفته ، طوری بسازد که آینده از آنش باشد. کاری که منطقا باید توان انجامش را داشته باشد.

سعید آذری که پیشتر پای مجتبی حسینی از مربیان نسل نوی فوتبال ایران نایستاد و او زیر فشارهای این تنهای خرد شد ، احتمالا این بار پای انتخابش بیشتر می ایستد و اجازه تکرار تاریخ را نمی دهد.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =