دختر بچه‌ای شش ساله اهل کالیفرنیا همه‌ی کوهنوردان را خجالت‌زده کرد. اوا لونا هارپر ژان Eva Luna Harper) Zahn) در ماه ژانویه کوهنوردی خود را آغاز کرد و توانست به قله‌ی کوه ویتنی در ارتفاع 14,505 فوتی صعود کند. اوا به همراه پدرش اولیور و برادر 9 ساله‌اش سان توانست به این فتح غرورآفرین دست یابد. مادر و فرزندان دیگر خانواده نیز لونا را همراهی کرده بودند اما پس از کمی پیاده‌روی از ادامه‌ی مسیر سرباز زدند.

لونا از بیماری ترس از ارتفاع رنج می‌برد و گفته می‌شود که در ابتدای راه و زمانی که هنوز در کنار دریاچه بودند بیماریش شدت گرفته بوده است. با این حال آنها تصمیم گرفتند که راهشان را ادامه بدهند و اگر احساس ناخوشایند لونا ادامه داشت، بازگردند و تا قله ادامه ندهند. در هر صورت لونای شش ساله با فتح این قله توانست به کم‌ سن‌ترین کسی تبدیل شود که قله‌ی ویتنی را فتح کرده است. با این تفاسیر به احتمال زیاد لونا جوانترین کوهنورد سیاه‌پوست این قله نیز هست.

پدر لونا درباره‌ی صعود دخترش به این کوه چنین گفت: "او بسیار محتاط بود و با تمرکز قدم برمی‌داشت تا سقوط نکند. کمی پیش از اینکه به قله برسیم در قسمتی از کوه که فاصله‌ی چندانی با قله نداشت توقف کردیم؛ لونا عصبانی شد چون تصور می‌کرد که تصمیم گرفته‌ایم به عقب برگردیم."

اولیور در رابطه با لحظه‌ی صعود چنین گفت: "لونا در ابتدا خندید، سپس ناگهان به گریه افتاد و اشک‌هایش سرازیر شد، اشک‌هایی که از شوق رسیدن به هدف جاری شده بودند."

لونا و خواهر و برادرانش همواره از کوه‌های کم ارتفاع‌تری بالا می‌روند و پدرو مادرشان آنها را به دامان طبیعت می‌برند و البته همواره مراقبشان هستند. کوهنوری بخشی از فرهنگ خانواده‌ی آنهاست و برایشان اهمیت زیادی دارد. اعضای این خانواده به طبیعت و کسب تجره‌های جدید علاقه‌مند هستند.

صعود دختربچه ی شش ساله به بلندترین قله ی ایالات متحده آمریکا

صعود دختربچه ی شش ساله به بلندترین قله ی ایالات متحده آمریکا

صعود دختربچه ی شش ساله به بلندترین قله ی ایالات متحده آمریکا

صعود دختربچه ی شش ساله به بلندترین قله ی ایالات متحده آمریکا

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =