رئیس‌جمهور ابلاغ کرد: ادامه کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با ساختار و وظایف فعلی

رئیس‌جمهور، مصوبه تشکیل دو سازمان "اداری و استخدامی" و "برنامه و بودجه"، مصوب شورای عالی اداری را ابلاغ نمود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اعلام این خبر تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه 25/7/95، ایجاد تشکیلات دو سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی را با توجه به اختیارات اصل 126 قانون اساسی ابلاغ نمود.

حمیدرضا نصیری زاده افزود: بر اساس آنچه ابلاغ شده است، وظایف رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی در قالب سازمان اداری و استخدامی، توسط "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور" و وظایف رئیس جمهور در امور برنامه و بودجه، در قالب سازمان برنامه و بودجه توسط "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور" دنبال خواهد شد.
وی گفت: طبق این ابلاغیه، آموزش مدیریت دولتی و سازمان ملی بهره وری، بعنوان سازمان وابسته به سازمان اداری و استخدامی، ادامه فعالیت خواهند داشت.

نصیری زاده تصریح کرد: همچنین، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری، سازمان هدفمندی یارانه ها و همچنین بخش پژوهش های توسعه و آینده نگری مرکز آموزش و پژوهش، بعنوان سازمان های وابسته به سازمان برنامه و بودجه فعالیت خود را ادامه می دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: تا تفکیک حوزه اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در استانها، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانها با ساختار فعلی به فعالیت خود ادامه می دهند، همچنانکه معاونین و مسئولین حوزه اداری و استخدامی سازمان های استانی توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی انتخاب و توسط رئیس سازمان استان منصوب می شوند.

گفتنی است بر اساس این ابلاغیه، ایجاد هماهنگی لازم برای اجرای سیاست های کلی نظام اداری، تبیین نقش و ماموریت های بخش های مختلف دولتی، عمومی و سمن ها از منظر اداری و مدیریتی، سیاستگذاری، راهبری، مدیریت و نظارت بر امور اداری و استخدامی، دولت الکترونیک، اصلاح سیستم ها، مدیریت دانش، طبقه بندی مشاغل، صیانت از حقوق شهروندی، مدیریت بهره وری ملی و... از وظایف سازمان اداری استخدامی عنوان شده است.

همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور، راهبری و رصد توسعه کشور، انجام مطالعات و بررسی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، مطالعات برای بهبود نظام های برنامه ریزی و بودجه ریزی، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تهیه و تنظیم بودجه سنواتی، طرح آمایش سرزمینی، ارزیابی عملکرد مدیریت، مدیریت نظام فنی و اجرایی کشور، راهبری برنامه های آماری کشور، تهیه نقشه و ارائه اطلاعات مکانی کشور و... را بر عهده دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =