مدیر کل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 89 درصد از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سابقه کیفری قبل از زندان هستند که این در تاریخ زندانیان استان بی سایقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسواج،سماعیل جمیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: حدود ۶ درصد از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد فقط یک سابقه کیفری هستند و فقط ۵ درصد از زندانیان استان دارای سابقه بیش از یک بار هستند که با کارهای فرهنگی بازگشت مجدد کمتر شده است.

جمیاری با اعلام اینکه تحصیل برای بی سوادان در زندان اجباری است اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که اموزش و پرورش منعقد کردیم تحصیل برای زندانیان بی سواد اجباری است و تفاهم نامه با اموزش وپرورش تا دیپلم است تا اثبات کنیم حصار زندان مانع تحصیل نیست.
مدیر کل زندان های استان با اشاره به حوزه بهداشت در زندان های استان بیان کرد : در مباحث بهداشت و درمان سعی ما بر این بوده که خدمات درمانی ارائه مناسبی ارائه دهیم ،شیفت پرستاری در زندان ۲۴ ساعته است و بسته های بهداشتی و ملزومات بهداشتی بین زندانیان توزیع میـشود.

جمیاری برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی را از دیگر هدفگذاری های این حوزه دانست و گفت: اولین المپیاد ورزشی زندانیان در استان اجرایی شده است و برنامه ریزی برای دوام این مهم انجام شده است.

وی افزود: یکی از اولویت های ما حوزه قرانی است و ۲۰۰ نفر از زندانیان استان در آزمون حفظ قران شرکت خواهند کرد.

مدیرکل زندان های استان گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۹۷ درصد ورودی زندان های استان را مردان و کمتر از سه درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: همچنین ۵۸ درصد زندانیان ما متاهل و ۴۲درصد در حوزه مجردین، متارکه و فوت همسر قرار داشتند.

جمیاری با بیان اینکه طی یکسال گذشته مدارک ۵۵ درصد زندانیان ورودی زیر دیپلم است، اظهار کرد ۲۹.۵ درصد زندانیان دیپلمه و ۱۶.۵ درصد بالاتر از دیپلم هستند.

جمیاری از اشتغال باز ۵۹۰ زندانی در مدت زمان یکساله خبر داد و بیان کرد: در حوزه آموزش ها نیز اقدامات مناسبی با تحقق صدور گواهی انجام شد.

مدیرکل زندان های استان گفت: طی یکسال گذشته ۱۱ هزار مورد ملاقات به خانواده زندانیان داده شد و همچنین ۵۰۰۰ مورد مرخصی با قید وثیقه به زندانیان تعلق گرفت.

جمیاری از اعزام ۸۵ نفر از زندانیان به مشهد مقدس با کمک آستان قدس رضوی تحت عنوان زائر اولی خبر داد و بیان کرد: هدفگذاری برای اعزام ۲۰۰ نفر از زندانیان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان راهیان نور انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =