گردهمایی یک روزه محققان معین ترویج کشاورزی منطقه 2 کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد و محققان بخش کشاورزی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،۲۵۰ محقق معین ترویج کشاورزی ۶ استان منطقه ۲ کشور در حالی گردهم آمدند که این همایش یک روزه در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

این همایش که گفته می شود در راستای تحقق نهضت نوین سازمان ترویج کشاورزی کشور مبنی بر استحصال و انتقال اطلاعات و یافته های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی است، در یاسوج آغاز به کار کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در این باره بیان کرد: ۲۵۰ محقق معین ترویج کشاورزی در 6 استان منطقه ۲ کشور فعالیت می کنند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۲۳ نفر است.
صلاحی اردکانی عنوان کرد: محققان معین ترویج کشاورزی در سطح استانی فعالیت می کنند و محققان مروج ارشد کشاورزی نیز که یک رده بالاتر از آنها قرار دارند دارای حیطه وظایف ملی هستند.
وی ابراز داشت: تعداد محققان مروج ارشد کشاورزی در استان های منطقه ۲ کشور تنها پنج نفر است.

بنا بر این گزارش، در این همایش یک روزه که با حضور محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری برگزار شد، عباس صلاحی اردکانی عنوان کرد: کارگاه های آموزشی با چهار موضوع دام و طیور، خاک و آب، زراعت و باغبانی برای محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان منطقه 2 کشور در این همایش برگزار می شود.
نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز درحاشیه این همایش برپا شد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این همایش گفت: برگزاری چنین همایش مهمی علاوه بر آنکه نوعی امتیاز برای استان است می تواند به لحاظ آموزشی و کاربردی نیز برای محققان معین ترویج کشاورزی استان مؤثر باشد.
صلاحی اردکانی اظهار داشت: محققان معین ترویج کشاورزی حلقه ارتباط برای انتقال اطلاعات و یافته های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی هستند و به همین دلیل نیز جایگاه مهمی در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ها دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =