علی نبیان که در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، سخن می گفت بر ضرورت استفاده از الگوی کشت مناسب در جهت حفظ منابع آب استان تاکید کرد و یاد آور شد: برای مدیریت منابع آب باید برنامه ریزی اصولی داشت.

به گزارش خبرانلاین از ساری ،  معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران در جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان، ضمن تسليت ايام فاطميه و سالروز شهادت بي بي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع آب بدليل تنگناهای ناشی از افزایش جمعیت و فشار بر اين منابع، ياد آور شد: مازندران داراي سه منطقه آبي در شرق، ميان بند و غرب است و بايد پايش دقيقي از منابع آب و سفره هاي آب زير زميني استان صورت گيرد.

نبيان با تاكيد بر اين كه براي مديريت منابع آب بايد برنامه ريزي اصولي داشت، تصريح كرد: مديريت يكپارچه منابع آب از ضروريات است و در اين راستا همه دستگاه هاي متولي بايد با اتحاد و همدلي و با دوري از بخشي نگري، نقش شان را بدرستي ايفا نمايند.

وي با بيان اين كه مباحث نظري اين بخش بايد به صورت همه جانبه به مرحله اجرا درآيد و خدمت رساني به مردم در اين حوزه تسريع شود، گفت: تامين آب مورد نياز مردم استان در بخش هاي مختلف از وظايف اصلي ماست.

معاون استاندار با اشاره به حجم بالاي حضور گردشگر در تعطيلات ايام نوروز پيش رو در سراسر استان، اظهار داشت: تامين آب شرب مورد نياز در اين ايام نيز از جمله مسايل مهمي است كه بايد در دستور و برنامه كاري اين حوزه قرار گيرد.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از الگوي كشت مناسب در جهت حفظ منابع آب، ياد آور شد: بهره مندی از پسآب فاضلاب، الگویی موفق در مدیریت بهینه مصرف است و بايد در آبیاری فضای سبز از آن بهره گيري شود.

نبيان با اشاره به اين كه بيان مشكلات منابع آب بايد همراه با ارايه راهبردهاي جبران كمبود اين منابع از سوي دستگاه هاي متولي باشد، تاكيد كرد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاوری با استفاده از ابزار تشویقی دستگاه های متولی به جد دنبال شود.

در آغاز اين جلسه محمد ابراهيم يخكشي، مدير عامل آب منطقه اي مازندران، گزارشي از منابع آب استان، كمبودها و برنامه هاي صيانت از منابع آب استان ارايه نمود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =