۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آب مورد نیاز 700 هزار نفری شهرهای استان از طریق سفره های زیر زمینی تامین می شود که در این راستا 116 حلقه چاه آب مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب که 34 درصد از سطح شهر های استان تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارد گفت: این میزان از سطح میانگین کشوری پائین می باشد که با حمایت های مدیر عالی استان گام های بزرگی برای توسعه شبکه فاضلاب در استان برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: پدیده خشکسالی یک بحران اساسی در استان است و اکنون 63 درصد از سطح استان دارای خشکسالی متوسط ، 27 درصد خشکسالی شدید و 4 درصد نیز خشکسالی خفیف می باشد.

جزء قاسمی با اشاره به میزان بارندگی ها در استان گفت: پس از پائیز خشک و بی بارانی که امسال در استان داشتیم خوشبختانه بارش های خوب فصل زمستان کمبود های آبی را تا حدودی جبران کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر اینکه همیشه نمی توان منتظر بارش برف و باران بود گفت: برای عبور از بحران آب باید بیشتر خود را با شرایط موجود وفق داده و سازگار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کمبود آب در هیئت دولت گفت: خوشبتختانه با نگاه ویژه ای که از سوی دولت وجود دارد میتوان گام های بزرگی برای حل بحران آب در کشور برداشت.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی و اصلاح الگوی مصرف می توان از بحران آب عبور کرد افزود: با توجه به اینکه اقلیم استان زنجان جزو اقلیم های خشک محسوب می شود باید بر اساس این اقلیم موقعیت ها و برنامه ریزی ها را تعریف کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =