۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
رشد 35 درصدی درآمد گمرک استان زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه درآمد گمرک استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است، افزود: استان زنجان جزو ۵ استان برتر پرجاذبه کشور برای حضور سرمایه گذاران خارجی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسدالله درویش‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه از ۸ هزار و ۸۷۸ شغل در استان صیانت شده است، افزود: میزان بیمه اجباری تأمین اجتماعی در استان از ۱۰۴ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر ارتقاء یافته که ۵ هزار نفر نیز به میزان بازنشستگان استان افزده شده است.

وی با بیان اینکه زنجان در شاخص‌های مربوط به رونق اقتصادی و کسب و کار وضعیت رو به رشدی داشته است، ادامه داد: استان زنجان جزو سه استان نخست کشور در وصول درآمدهای استانی بوده است

به گفته درویش امیری ، صادرات کالاهای تولیدی استان زنجان بیش از سهم استان بوده است به گونه‌ای که سهم صادرات استان زنجان بعد از انقلاب ۸۶ صدم درصد بوده که امسال این میزان به ۱.۶ درصد از کل صادرات کشور رسیده که به ۴۴ کشور دنیا انجام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به آغاز به کار پارک علم و فناوری استان گفت: زنجان جزو استان‌هایی بود که این پارک را نداشت و با پیگیری صورت گرفته ،فروردین سال جاری مجوز رسمی راه اندازی آن از طریق وزارت علوم اخذ شد و با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری مستقلی در سال آتی برای آن پیش بینی شده است.

درویش امیری افزود: به دلیل بروز برخی تاخیرها در این راستا قرار گرفتن استان زنجان در گروه ۴ پارک‌های علم و فناوری کشور زیبنده استان نیست و با وجود دانشگاه‌های ممتاز استان زنجان باید در آینده استان در گروه‌های اول و دوم کشور قرار گیرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =