مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: امسال میانگین مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اردبیل ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فرهاد سبحانی در جلسه هم‌اندیشی مقاومت واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل اظهار داشت: امسال میانگین مقاوم‌سازی روستاها، توابع و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان اردبیل 60 درصد است که در این زمینه نیاز است تا فرمانداران و دهیاران شهرها و روستاهای اهتمام ویژه در جذب اعتبار و تخصیص آن به پروژه‌های آبادانی و مقاوم‌سازی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال به منظور تسریع و تسهیل روند مقام‌سازی خانه های روستایی و شهری در سطح استان اردبیل وام و تسهیلاتی ارائه می شد، افزود: در این زمینه در دستور کار داشتیم تا 20 میلیون تومان وام مقاوم‌سازی مسکن برای احداث واحدهای مسکونی مقاوم و براساس اصول فنی در سطح قشلاقها و 18 میلیون تومان برای روستاها به منظور مقاوم‌سازی اختصاص دهیم که بخشی از این تسهیلات با ردیف اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اما در بحث مقاوم‌سازی موضوعی که بیشتر از سایر حوزه‌های مدنظر بوده مقام‌سازی و ساخت مسکن برای افراد کم‌بضاعت و یا بی‌بضاعت در سطح استان بوده که در این خصوص در سطح کل کشور مقرر شده تا 3 هزار واحد برای این افراد نیازمند احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سبحانی سهم استان اردبیل از این اقدام را 300 واحد مسکونی برای افراد کم‌بضاعت دانست و اظهار کرد: در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل 10 درصد از این میزان را عهده‌دار شده است چرا که در سطح استان اردبیل نیز افراد نیازمند به مقاوم‌سازی و ساخت مسکن برای این افراد کم‌نیستند و نیاز است تا با کمک و یاری دستگاههای اجرایی بتوانیم نیاز جمعی را برآورده کنیم.

وی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در استان را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و ادامه داد: امسال خوشبختانه اجرای پروژه‌های کارساز و کارآمد عمرانی و آبادانی در دستور کار بنیاد مسکن استان اردبیل قرار گرفته است که با تخصیص اعتبار به این حوزه می توان استان را درمسیر رشد و توسعه قرار داد که در این زمینه حضور سرمایه‌گذاران و خیران نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: امسال میانگین مقاوم‌سازی روستاها، توابع و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان اردبیل 60 درصد است که در این زمینه نیاز است تا فرمانداران و دهیاران شهرها و روستاهای اهتمام ویژه در جذب اعتبار و تخصیص آن به پروژه‌های آبادانی و مقاوم‌سازی داشته باشند که علاوه بر این مهم به روستائیان و عشایری که اقدام به مقاوم‌سازی واحد مسکونی خود کنند، تسهیلات و وام مقاوم‌سازی اعطاء می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =