جانشین ستاد اربعین در مازندران، خدمات رسانی یکسان برای کلیه زائرین کربلای معلی و واگذاری موکب های ستاد اربعین حسینی به خود مردم را هدف مهم تشکیل این ستاد بیان کرد و گفت: تاکنون ۴۳ هزار مازندارنی در سایت سماح ثبت نام کردند که برای ۳۸ هزارنفر ویزا صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منظقه مازندران،احمد حسین زادگان با بیان اینکه پیاده روی اربعین بعنوان حرکتی مردمی، خودجوش، بازدارنده، اثرگذار و در کانون توجه جهانی قرار دارد، اظهار داشت: از 11موکب استان یکی در مرز مهران و 10 موکب دیگر در کشور عراق مستقر و با امکاناتی نظیر خودرو های آتش نشانی، آمبولانس، کانکس یخچال دار حمل گوشت، تانکر آب، تانکر سوخت، موتور برق و جرثقیل که همه از محل کمک های مردمی و بدون اختصاص بودجه دولتی تامین شده، به زائرین اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: حدود ۱۰۲ دستگاه کامیونت و تریلی مسئولیت حمل کالا، اسکان و تغذیه در عراق را بر عهده دارند.

جانشین ستاد اربعین حسینی در مازندران آمار زائران استان مازندران در پیاده روی اربعین سال 96 را حدود 43 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود؛ امسال نیز بیش از 50 هزار زائر از استان مازندران در این برنامه معنوی حضور داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از نیرو های امنیتی، انتظامی و سپاه کربلای مازندران، گفت: قیمت کرایه تمام اتوبوس ها کاملا از سوی کمیته حمل و نقل کنترل شده و کمیته های امنیتی و نیروی انتظامی نیز وظایف بررسی پاسپورت ها و همچنین کنترل اتوبوس ها و سلامت رانندگان را برعهده دارند.

حسین زادگان، خاطر نشان کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در صورت بروز هرگونه تصادف و حادثه ای برای زائران در داخل کشور عراق، وارد عمل می شود و رسیدگی به حوادث مربوط به داخل ایران و تا مرزها نیز به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و صدا و سیما نیز مسوولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین را برعهده دارد.

وی از فعالیت حدود1000 نفر در ستاد اربعین استان مازندران در زمینه ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: این افراد خدماتی همچون سلف سرویس غذا و اسکان زائران در مرز خسروی را برعهده دارند.

حسین زادگان با اذعان به اینکه امنیت، آسایش و بهداشت زائران برای متولیان موکب اربعین حسینی استان از هر چیز دیگری مهم تر است، اظهار کرد: در کنار توجه به این موارد، در راستای توجه به ابعاد فرهنگی پیاده روی اربعین نیز نسبت به تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه های راهنمای فرهنگی در بین زائران اربعین اقدام شده است.

وی افزود: توصیه ما به زائرین این است که فریب افراد سودجو و کسانی را که می خواهند گذرنامه جعلی به آن ها بدهند را نخورند و گذرنامه خود را حتما از پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت کرده و برای دریافت روادید نیز از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند، چرا که امکان تشخیص مدارک جعلی از طریق سامانه های پلیس وجود دارد و حتما با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

حسین زادگان در توصیه ای دیگر از زائرین خواست در داخل کشور و قبل از خروج از مرز در صورت بروز هرگونه مشکلی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گیرند و اگر در آن سوی مرز دچار مشکلی شدند، حتما به کنسولگری یا سفارت جمهوری اسلامی مراجعه کنند تا مساله پیگیری شود.

به گفته وی تا یک روز قبل از اربعین فرآیند صدور ویزا ادامه دارد.

احمدحسین زادگان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =