۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

اصل مهم در پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی، حفظ مردم است. اگر مردم حفظ نشوند دشمن با توطئه، وسوسه، سنگ‌اندازی و دروغ‌پراکنی در فضای مجازی مسئولان را در چشم مردم بد جلوه می‌دهد.

حسین ابراهیمی*

رهبر معظم انقلاب اخیرا در رهنمودی تأکید کردند که «مسئولان باید پیوند خود را با مردم محکم کنند»، در واقع این دستور امام علی (ع) به مالک اشتر بود. مردم را باید حفظ کرد اگر مسئولان مردم را حفظ نکنند، این انقلاب مردمی نمی تواند دوام پیدا کند بنابراین اگر ارتباط مسئولان با مردم محکم باشد امکان هر پیشرفتی وجود دارد اما در صورتی که مردم به مسئولان دسترسی پیدا نکنند، ارتباط جامعه با حاکمیت قطع می شود و اثرش آن خواهد بود که مردم از جریان امور کشور بی اطلاع می مانند و بدون توجه به واقعیات مطالباتی را از مسئولان می خواهند و از آنجا که مطالبات محقق نمی شود روز به روز فاصله ها بین مردم و مسئولان بیشتر می شود. وقتی مردم از مسئولان فاصله بگیرند، این مساوی با نابودی انقلاب است.

در مجموع اصل مهم در پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی، حفظ مردم است. اگر مردم حفظ نشوند دشمن با توطئه، وسوسه، سنگ اندازی و دروغ پراکنی در فضای مجازی مسئولان را در چشم مردم بد جلوه می‌دهد. این اتفاق مساوی با آغاز بگومگوها و قرارگرفتن شایعات به جای واقعیت هاست. مسئولان باید برای تقویت ارتباط خود با اقشار مختلف جامعه برنامه داشته باشند و درهای اتاق شان را باز کنند تا مردم بیایند و مسائل شان را بگویند. اگر مشغله کاری دارند و نمی توانند هرروز اما حداقل هفته ای یک مرتبه ملاقات عمومی بگذارند.

معتقدم توصیه رهبر معظم انقلاب به جاست، اگر مسولان گوش شنوا داشته باشند و این رهنمود را به عنوان اصل محوری در کار خود مدنظر قرار دهند، به نفع خودشان است چون دوره خدمت شان به مردم تداوم پیدا می‌کند. البته مرجع سخن رهبر انقلاب محدود و منحصر به یک قوه نیست، همه مسئولان اعم از قوای سه گانه و سایر دستگاه ها و نهادهای نظام باید راه ارتباط تنگاتنگ مردم با خود را باز کنند. این کار دست دشمن را کوتاه می کند و دشمن در توطئه گری شکست می‌خورد بنابراین دوام انقلاب به ارتباط مسئولان و مردم وابسته است.

* عضو جامعه روحانیت مبارز تهران

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =