ایسنا نوشت: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به برگزاری جشنواره بیست و یکم قصه گویی در ۳۰ آذماه امسال در تهران با حضور استان ها و تعدادی از کشورها خبرداد، کرمان در 2سال این جشنواره رتبه خوبی داشته است.

"محسن روحی" امروز ۱۹ شهریورماه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی '' قصه، زندگی من'' اظهار کرد: قصه، پیشینه ای میان همه اقوام دارد و شاید خدا آن را در وجود بشر نهاده زیرا خداوند بسیاری از نکات تربیتی را از طریق قصه به بشر آموخته است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ آموزشی نیز قصه نقش بسزایی دارد و علاوه بر اینکه مهارت است، اثرات مثبتی در رشد فکری و روانی بچه ها دارد، افزود: قصه همچنین موجب ترویج کتابخوانی در میان بچه هاست و آن ها را علاقه مند می کند؛ ضمن اینکه خواندن و تعریف قصه باعث خلاقیت و آشنایی کودکان با آواها و کلمات و آموزش غیرمستقیم دستور زبان است.

روحی تصریح کرد: قصه بسیاری از مهارت های زندگی را آموزش داده و خوب دیدن و خوب شنیدن را می آموزد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بیست و یکم قصه گویی در ۳۰ آذماه امسال در تهران با حضور استان ها و تعدادی از کشورها بیان کرد: به تبع آن جشنواره استانی هم برگزار می شود و کرمان از دو سال گذشته در سطح ملی جشنواره نماینده و رتبه های خوبی داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: به خاطر همین درخشش کرمانی ها، تهران پیشنهادی مبنی بر میزبانی منطقه ای جشنواره را داد که در این صورت حضور قصه گوها در مدارس را خواهیم داشت.

وی افزود: امسال تاکید بر توسعه و ترویج قصه گویی به عنوان ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز است که شعار جشنواره ''خوب زندگی کردن، تمرین می خواهد'' انتخاب شده و محور جشنواره نیز قصه زندگی افراد تحت عنوان ''قصه زندگی من'' است و همه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

روحی تصریح کرد: جشنواره شامل بخش عمومی با فیلم های ۹۰ ثانیه ای، بخش تخصصی و بخش علمی است و مهلت ثبت نام و ارسال اثر ۲۵ شهریورماه است.

وی بیان کرد: بخش استانی را بعد از ماه های محرم و صفر و یا همزمان با تولد امام کاظم علیه السلام در ۲۱ و ۲۲ مهر برگزار کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه جشنواره در سطوح استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی برگزار می شود، گفت: رشید صالحی، عبدالرضا قراری و فاطمه جعفرزاده داوری بخش استانی را برعهده دارند و دوره های آموزشی نیز برگزار می شود.

۵ نفر از مرحله استانی به مرحله منطقه ای و از این مرحله نیز ۵ نفر به مرحله ملی و در نهایت سه نفر در مرحله ملی برگزیده می شوند؛ مرحله منطقه ای با حضور استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =