رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان به شهروندان هشدار داد که مراقب کلاه‌بردارانی که با تبلیغات داروها و دم‌نوش‌ها قصد اخاذی دارند باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوی اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعي به علت استقبال عمومي، ارائه ابزارها و امکانات رايگان و جديد، زمينه را براي سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است، دریکی از جديدترين شگردهاي سودجويانه، اين افراد به دنبال ترغيب کاربران به بازديد از کانال يا گروه خود هستند.

وي با اشاره به اينکه کلاه‌برداران با استفاده از عناويني همچون کاهش وزن و داشتن وزني دلخواه و مناسب، سعي می‌کنند کاربران فضاي مجازي و بخصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود : در اين روش، کاربران بدون اطلاع خانواده و براي داشتن وزني ایده آل، فريب اين افراد را خورده و از اين افراد مشاوره و راهنمايي و حتي نسخه‌های پزشکي که مورد تائید پزشکان متخصص نيست دريافت می‌کنند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: متأسفانه برخي از کاربران فضاي مجازي بدون اطلاع والدين خود با اين افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های آنان را انجام می‌دهند يعني تصاويري از خود براي مجرمان سايبري ارسال کرده و منتظر دريافت نسخه پزشکي هستند.

مرتضوی ادامه داد: به‌محض دريافت تصاوير از سوي مجرم، پیام‌هایی تهدیدآمیز مبني بر انتشار تصاوير خصوصي قرباني در فضاي مجازي براي وي ارسال می‌شود و از او درخواست واريز مبالغي هنگفت رادارند.

سرهنگ مرتضوي در پايان حسن اعتماد بیش‌ازحد هم‌وطنان را عامل اصلي بروز برخي از جرايم سايبري برشمرد و گفت: گاه رعايت برخي از نکات کوچک و جزئي از جانب کاربران فضاي مجازي می‌تواند از وقوع جرايمي بسيار بزرگ جلوگيري کند، لذا هم‌وطنان عزيز بايد نسبت به افراد آنلاين در فضاي مجازي حساسيت بيشتري داشته باشند.

داروی لاغری

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =