مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به منظور خرید سبد غذایی و توزیع بین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه زیر پوشش کمیتهامداد این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،فرید محبی در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این مدت و با توجه به افزایش سه برابری مستمری ماهانه افراد زیر پوششکمیته امداد ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری در استان پرداخت شده است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون و با اجرای سه هزار و ۲۹۳ طرح خوداشتغالی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰ نفر از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی برای اجرای این تعداد طرح خوداشتغالی ۵۴۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بوده که از صندوق امداد ولایت و بانک های عامل استان تأمین شده است.
محبی عنوان کرد: در این مدت سه هزار و ۶۰۰ نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به منظور مهارت آموزی و یافتن شغل در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند و سه میلیارد و ۸۰ میلیون ریال نیز در این زمینه هزینه شد.
وی ابراز داشت: یک هزار و ۷۰۷ نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شامل مجریان طرح های خوداشتغالی و خودکفایی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه های اجتماعی هستند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برای حق بیمه آنان به تأمین اجتماعی استان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان زیر پوشش بیمه درمانی هستند.
محبی اظهار داشت: در این مدت ۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال به مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد برای هزینه درمان بیمه شدگان درمانی زیر پوشش کمیته امداد این استان پرداخت شده است.
وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۲۰ سالـمند، یک هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و زمین گیر، هشت هزار و ۷۰۰ دانش آموز، ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۱۸۰ طلبه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بوده و از خدمات آن برخوردار هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی شامل چهار پسرانه و یک دخترانه در این استان وجود دارد و ۲۷۷ دانش آموز نیز در آنها مستقر هستند.
محبی عنوان کرد: ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هزینه و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شهریه دانشجویی پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: سه هزار یتیم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که چهار هزار و ۴۰۰ حامی بومی و غیربومی از آنها حمایت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ فرزند محسنین (دارای سرپرست بیمار و معلول) در این استان وجود دارد که توسط ۲ هزار و ۲۰۰ حامی مورد حمایت قرار می گیرند.
محبی اظهار داشت: در این مدت کمک نقدی و غیرنقدی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ۴۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۶۹۶ فقره انواع تسهیلات به مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت ۲۴ میلیارد ریال زکات و ۲۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال نیز صدقه در استان جمع آوری شد که در سرفصل های مختلف شامل درمان، مسکن و جهیزیه هزینه شده است.
محبی عنوان کرد: ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۷۳۰ مورد عملیات عمرانی در بخش مسکن شامل خرید، ساخت و تعمیر مسکن و ساخت سرویس بهداشتی با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، ابراز داشت: امسال جشن نیکوکاری در این استان از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در ۵۱۳ پایگاه ثابت و سیار، ۴۲۰ مدرسه و مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.
محبی گفت: سال گذشته مردم کهگیلویه و بویراحمد در جشن نیکوکاری ۱۷ میلیارد ریال کمک کردند که از این میزان پنج میلیارد ریال نقدی و ۱۲ میلیارد ریال نیز غیرنقدی بوده است.
۳۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۸ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود ۹ درصد جمعیت این استان را شامل می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =