ایرنا نوشت: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان برنامه این حزب برای انتخابات پارلمانی را که قرار است کمتر از دو ماه دیگر برگزار شود اعلام کرد.

دبیر کل حزب الله در سخنرانی که چهارشنبه شب از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد گفت: برنامه انتخاباتی ما بر چند عنوان اصلی متمرکز است و حزب الله می خواهد از طریق حضور در پارلمان برای محقق کردن آنها کار کند.
انتخابات پارلمانی لبنان قرار است ششم ماه مه آینده (16 اردیبهشت) برگزار شود.
نصرالله انتخابات مجلس را فرصتی جدی برای بازتولید قدرت ملی لبنان دانست که به گفته وی معادله سه گانه «ارتش، ملت ومقاومت» آن را تامین کرده است.

دبیرکل حزب الله گفت: وارد این انتخابات شدیم تاصدای راستین ملت مان و مقاومت شریف مان باشیم.
وی افزود: در موضع نمایندگی مان برای حمایت از لبنان و ملت، سرزمین، نفت و ثروت های طبیعی آن کار می کنیم.
نصرالله اصلاحات سیاسی و اداری در نهادهای حکومتی را از جمله برنامه های انتخاباتی حزب الله برشمرد.
وی با دفاع از قانون انتخابات لبنان که بر پایه الگوی «نسبیت» است بر ضرورت بهتر و پیشرفته تر شدن آن تاکید کرد.
دبیرکل حزب الله افزود: ما در تصویب قانون انتخاباتی بر پایه الگوی نسبیت نقش بزرگی داشتیم، تا این قانون به نماینگی بهتر منجر شود.

توسعه نظام قضایی و استقلال آن از جمله دیگر برنامه های انتخاباتی حزب الله است که نصرالله به آن اشاره کرد.
تقویت نهادهای نظارتی و اصلاح قوانین مرتبط با هدف استقلال این نهادها نیز از جمله دیگر برنامه های انتخاباتی حزب الله عنوان شد.
نصرالله برخی دیگر از محورهای برنامه انتخاباتی حزب الله را اینگونه برشمرد:روزآمد کردن وزارتخانه ها، مبارزه با فساد مالی و اداری و تمرکز زدایی اداری، برگزاری مناقصه برای واگذاری ها، فعال شدن دولت الکترونیک و اتوماسیون یکپارچه اطلاعات عمومی شهروندان.
وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن امکانات لازم برای نهادها و دستگاه های امنیتی و نظامی بویژه ارتش لبنان تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان، با بیان اینکه همه باید با مساله مبارزه با فساد به عنوان یک اولویت ملی مطلق رفتار کنند گفت: در حزب الله ما تصمیم گرفتیم تا یک چارچوب سازمانی ویژه تشکیل دهیم که ماموریت آن مبارزه با اسراف و فساد باشد. ما همچنان متعهدیم که یک حزب و سازمان پاک و به دور از هرگونه فساد باقی بمانیم و این خود به تنهایی به تلاش زیادی نیاز دارد.
نصرالله افزود: هر کسی که هر گونه اطلاعاتی یا شکی دارد که یکی از مسئولان حزب الله در فسادی شریک است، ادله و اسناد خود را به ما ارائه کند، چرا که ما مصمم هستیم که مسیر خود را پاک نگه داریم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =