ایسنا نوشت: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فقر حرکتی در کودکان که مشکل شایع و مبتلا به بسیاری کشورهای دنیاست. فعالیت‌های حرکتی در جمعیت کودکان ما به زنگ ورزش و در حیاط مدرسه محدود شده است و باید برای ارتقای سواد حرکتی بیشتر تلاش کنیم.

مهرزاد حمیدی گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در تعریف به برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه‌ای دریک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص به مرحله اجرا گذاشته می شود اطلاق می‌شود اظهار کرد: این طرح از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به اجرا در آمد.

وی افزود: توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت‌های ورزش همگانی و قهرمانی، کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان، راه اندازی نهضت داوطلبی در تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی کشور، تبلور جلوه‌های ورزش همگانی و افزایش جمعیت تحت پوشش فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی، فعال نمودن مدارس در خارج از ساعات برنامه رسمی از طریق ترویج فعالیت‌های ورزشی، ترویج اصول ورزش جوانمردانه، آموزه های پهلوانی و منش اخلاقی ورزش در بین شرکت کنندگان و کمک به پرورش منابع انسانی آینده کشور از طریق ترویج مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، ایجاد کار تیمی، توسعه مهارت‌های ارتباطی، راهبری و هدایت آنان از جمله اهداف این طرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح را نیز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح به ۴.۵ میلیون نفر رسیده است. المپیادهای ورزشی معمولا از مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه پیدا می‌کنند و رشته‌های ورزشی المپیاد متناسب با سن و مقطع تحصیلی دانش آموزان تعیین شده‌اند.

حمیدی افزود: افزایش مشارکت خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان موثر در تعلیم و تربیت، توسعه ارزش‌های اخلاقی، کار تیمی و مسئولیت پذیری فراگیران، افزایش نشاط و شادابی و سلامت فراگیران، پرورش فراگیران فعال و تربیت جو و ایجاد تنوع در محیط یاددهی- یادگیری از جمله دستاوردهای خوب اجرای طرح‌هایی چون المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است.

وی با اشاره به فقر حرکتی در کودکان که مشکل شایع و مبتلا به بسیاری کشورهای دنیاست اظهار کرد: فعالیت‌های حرکتی در جمعیت کودکان ما به زنگ ورزش و در حیاط مدرسه محدود شده است و باید برای ارتقای سواد حرکتی بیشتر تلاش کنیم. یکی از استراتژی‌های ما برای اجرای طرح گسترده المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای فراهم کردن همین فرصت تحرک بیشتر و نهادینه کردن روحیه کار تیمی در میان دانش آموزان بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =