پاسخ شهردار سابق کرج درباره نیروهای مازاد و بدهی های شهرداری!

تهران پرس نوشت: شهردار سابق کرج درباره وضعیت نیروهای مازاد که منجر به افزایش هزینه های جاری شهرداری شده و همچنین در خصوص وضعیت بازپرداخت بدهی ها پاسخ گفت.


علی ترکاشوند با حضور در جلسه علنی شورای شهر کرج به ارائه برنامه‌های خودپرداخت، ترکاشوند سال ۹۲ تا ۹۶ سکان شهرداری کرج را در دست داشته است، وی یکی از گزینه‌های تصدی پست شهرداری کرج در سال ۹۷ است.
حسین محمدی خطاب به شهردار سابق کرج گفت: طی ۱۲ سال گذشته شما هشت سال شهردار کرج بوده‌اید، در حال حاضر هزینه‌های جاری شهرداری کرج یک و نیم برابر شهرداری کلان‌شهر اصفهان است.
عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به وجود نیروهای مازاد در شهرداری که تأثیر زیادی برافزایش هزینه‌های جاری دارد خطاب به شهردار سابق، گفت: صریحاً نظر خود در خصوص نیروهای مازاد را اعلام کنید.
وی از گزینه تصدی پست شهرداری کرج خواست برنامه خود برای کاهش هزینه‌های جاری شهر را اعلام کند.
محمدی به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کرج اشاره کرد و گفت: شما در معرفی برنامه اعلام کرده‌اید که شهرداری طی سال‌های گذشته هزار دستگاه اتوبوس داشته است، حال اعلام کنید چه برنامه برای بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده شهردارید.
علی ترکاشوند گزینه تصدی پست شهرداری کرج در خصوص موضوعات مطرح‌شده، گفت: برای بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دوره چهارم شورا لایحه‌ای تصویب شد ولی با توجه به تغییرات مدیریتی این مصوبه اجرا نشد.
وی درباره وضعیت نیروهای مازاد شهرداری که در دوره سکان‌داری وی به اوج رسید، گفت: افزایش هزینه‌های جاری پارامترهای مختلفی دارد و یکی از این پارامترهای وجود نیروهای مازاد است.
وزارت کشور برای استخدام پنج هزار نفر مجوز صادر کرد که سهم شهرداری کرج ۷۰۰ نفر بود ولی اتفاقاتی افتاد که بیش از این استخدام شدترکاشوند با تأکید بر اینکه به ازای هر هفت شهروند باید یک نیرو در شهرداری فعالیت کند، گفت: حالا خودتان حساب کنید ایا نیروهای موجود شهرداری کرج زیاد است یا خیر.
گزینه تصدی شهرداری کرج به مجوز وزارت کشور برای استخدام نیرو در شهرداری‌های کشور اشاره کرد و گفت: وزارت کشور برای استخدام پنج هزار نفر مجوز صادر کرد که سهم شهرداری کرج ۷۰۰ نفر بود ولی اتفاقاتی افتاد که بیش از این استخدام شد.
فرج‌الله ایلیات عضو شورای شهر کرج معتقد است که شهرداری کرج در دوره چهارم شورای شهر کرج می‌توانسته تسهیلات دریافتی از بانک‌ها را تصفیه کند، ولی این مهم انجام‌نشده است.
وی از گزینه تصدی پست شهرداری کرج خواست در این خصوص پاسخگو باشد.
ترکاشوند با تأکید بر اینکه شهرداری وقتی تسهیلاتی دریافت می‌کند باید شرایط بازپرداخت را بررسی کند، گفت: شهرداری هزینه‌ها را از دل بسیاری از پروژه‌های اجرایی بیرون می‌کشد، در پروژه تقاطع غیرهمسطح مهرویلا نیز بخشی از اراضی تجاری شد.
وی گفت: باید از اراضی تجاری حاشیه پروژه‌ها که قابل‌واگذاری است برای بازپرداخت بدهی‌ها و وام‌های بانکی استفاده کرد.
گزینه تصدی شهرداری کرج با تأکید بر اینکه امکان عبور از بحران وجود دارد، گفت: اشتیاق و تمایلی برای حضور در پست شهرداری ندارم ولی به دلیل اصرار برخی از دوستان احساس تکلیف کرده‌ام.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =