قهرمان المپیک ریو در مسابقات آسیایی جاکارتا روی تشک خواهد رفت.

مرتضی رضایی: حسن یزدانی در اوج جوانی به تمام افتخارات ممکن در رشته ورزشی کشتی دست یافته و فقط مدال طلای بازی های آسیایی را در کلکسیون افتخاراتش کم دارد که در شرایط طبیعی، قطعا به این مدال نیز خواهد رسید و یقین داریم که مدال طلای این وزن بر سینه یزدانی خواهد درخشید و سایر کشتی گیران وزن ۷۶ کیلوگرم باید برای مدال های نقره و برنز با یکدیگر پیکار کنند.

جالب است بدانید سال هاست که هیچ کدام از نمایندگان کشورهای آسیایی در بین مدال آوران این وزن در مسابقات جهانی و المپیک قرار نگرفته‌اند و کوربانف دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۳ جهان و اونوربات پروجاو مغولی نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس، در وزنی پایین تر به مدال جهانی رسیده‌اند.

در بین کشتی گیرانی که در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان خواهند آمد، رشید کوربانف از همه مطرح تر است. البته این کشتی گیر روسی الاصل که برای ازبک‌ها کشتی خواهد گرفت، هنوز در این وزن جا نیفتاده و کسب عنوان پنجمی در بازی‌های کشورهای اسلامی و شکست مقابل آدیلت داولومبایف قزاقستانی می‌تواند گواهی باشد بر این ادعا. کوربانف که در آستانه ۳۱ سالگی قرار دارد، چندی پیش در فینال مسابقات آسیایی با امتیاز عالی به عزت اله اکبری باخت و در جایگاه دوم وزن ۷۹ کیلوگرم ایستاد.
کوربانف از سال ۲۰۱۱ با دوبنده ازبکستان در رقابت های مختلف حاضر شده و تا کنون دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز را از مسابقات آسیایی به سینه زده و در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز با غلبه بر عزت‌الله اکبری به مدال طلا رسیده است. اوج کار این کشتی‌گیر ازبک در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ بوداپست رقم خورد که در آنجا فقط به اکبری باخت و به مدال برنز جهان رسید.

دیگر عنوان دار این وزن پروجاو مغولی است. پروجاو که سال ۲۰۱۵ به مدال نقره مسابقات جهانی لاس وگاس دست یافته است تا کنون پنج مدال نقره و برنز آسیا را به سینه زده است.

آدیلیت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا نیز جای عظمت دولت بکوف را در تیم ملی قزاقستان گرفته و در جاکارتا به روی تشک خواهد آمد.

نمایندگان کره جنوبی و قرقیزستان نیز برای رسیدن به یکی از مدال‌های نقره و برنز به جاکارتا خواهند آمد؛ اما در قیاس با سایر نفرات یاد شده، از شانس کمتری برای رسیدن به این مهم برخوردار هستند. البته این وزن آن قدر خالی از کشتی گیران درجه یک و قابل اعتنا است که از مدال گرفتن هیچ کشتی گیری متعجب نخواهیم شد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    2 0
    موفق باشی قهرمان