ایرنا نوشت: کابینه دولت پاکستان با انتشار اعلامیه ای رسمی درخصوص گروهک های غیرقانونی، گروه موسوم به 'جندالله' را در ردیف گروه های تروریستی این کشور قرار داد.

به گزارش  رسانه های پاکستان، دولت پاکستان براساس قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل، گروه تروریستی جندالله را در فهرست ویژه مراقبت قرار داد.

براساس این تنظیم، بنیاد الحرمین وابسته به گروه تروریستی جندالله که برای این گروه پول جمع آوری می کرد نیز به فهرست سازمان های غیرقانونی در پاکستان افزوده شد.

وزارت کشور پاکستان نیز، اعلامیه رسمی درخصوص غیرقانونی بودن گروه جندالله را نیز منتشر کرده است.

 بیست و هفتم آبان 93 (18 نوامبر 2014) گروهک تروریستی «جندالله» در پاکستان از گروه تروریستی «داعش» حمایت کرد.

«فهد مروت» که خود را سخنگوی «جندالله» معرفی کرده بود، با ارسال خبری به رسانه های پاکستان اعلام کرد: تصمیم حمایت جندالله از داعش بعد از دیدار فرماندهان این گروه با یک تیم سه نفره از نمایندگان داعش به رهبری فردی به نام «زبیر الکویتی» گرفته شد.

23 اردیبهشت 94 (13 می 2015) نیز گروهی از مهاجمان مسلح با حمله به یک اتوبوس حامل حدود 60 نفر از افراد متعلق به فرقه اسماعیلی در شهر کراچی پاکستان، 43 نفر از مسافران آن از جمله 16 زن و کودک را به قتل رساندند.

گزارش ها بیانگر آن بود که گروهک تروریستی موسوم به جندالله که آن زمان از گروه طالبان پاکستان جدا و از داعش حمایت کرده بود، مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته بود.

فروردین 95 (آوریل 2016) نیز در جریان درگیری نیروهای امنیتی (رنجرز) با گروهی از عناصر تروریستی در شهر کراچی، چهار تروریست از جمله یک زن به هلاکت رسیدند که بعد از تحقیقات معلوم شد که این عناصر متعلق به گروه تروریستی جندالله بودند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =