شکایت بلک‌بری از فیس‌بوک، واتس‌اَپ و اینستاگرام

بلک‌بری رسما علیه فیس‌بوک و دو اپ واتس‌اَپ و اینستاگرام با مالکیت فیس‌بوک اقامه دعوا کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی کانادایی با شکایت رسمی در دادگاه فدرال لس‌آنجلس، ادعا کرد تعدادی از ثبت اختراعات در بخش امنیت، رابط کاربری و قابلیت‌های عملیاتی در مسنجرش، توسط فیس‌بوک نقض شده و به ویژگی‌های دو اپلیکیشن واتس‌اَپ و اینستاگرام به صورت غیر قانونی اضافه شده است.{لینک}

«سارا مک کینی» سخنگوی کمپانی در ایمیلی متذکر شد: "حفاظت از دارایی‌های سهامداران بخشی از وظایف مدیریتی است اما پیگیری حقوقی، بخشی از استراتژی بلک‌بری نخواهد بود."

«پل گری وال» مشاور حقوقی فیس‌بوک گفت: "به طور حتم با این پرونده حقوقی مبارزه خواهیم کرد. وضعیت فعلی کسب و کار در بلک بری خوب نیست و این موضوع خود را در این شکایت نشان داده است. بلک‌بری به دنبال دست اندازی به نوآوری دیگران است."

بلک‌بری از 40 هزار ثبت اختراعی که انجام داده، سالانه درآمد سرشاری کسب می‌کند و اخیرا نیز به دلیل افت در بازار گوشی‌های هوشمند با تی‌سی‌ال چین قرارداد مشارکت در بخش تولید گوشی‌هوشمند بسته است.

بلک‌بری در سال 2017 نیز علیه نوکیا به اتهام نقض ثبت اختراع در بخش 3 جی و 4 جی شکایت رسمی کرد که پرونده همچنان مفتوح است. سال گذشته همچنین کوآلکوم موافقت کرد تا 940 میلیون دلار حق لایسنس به بلک‌بری بپردازد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =