دادستان کرج: پرتاب مواد محترقه از مصادیق اخلال در نظم عمومی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که پرتاب کردن مواد محترقه و ایجاد سر و صدا و هیاهو در معابر عمومی از مصادیق اخلال در نظم عمومی است

به گزارش خبر آنلاین حاجی رضا شاکرمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تهمیدات پیش بینی شده برای چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: امسال برای کسانی که اقدام به پرتاب ترقه و مواد محترقه می کنند، 3 عنوان مجرمانه درنظر گرفته شده یکی از آنها اخلال در نظم عمومی است که مجازات سنگینی از جمله یک سال حبس و در مواردی شلاق نیز به همراه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین برای افرادی که با این مواد برای اطفال و بانوان مزاحمت ایجاد کنند، جرم مستقل در نظر گرفته شده است .

شاکرمی گفت: در صورتی که بر اثر پرتاب مواد محترقه خسارت جسمانی و مالی به کسی وارد شود، فرد علاوه بر مجازات باید خسارت مالی و جسمی وارد شده به فرد متضرر را نیز طبق قانون پرداخت نماید.

وی ادامه داد: به نیروی انتظامی دستورات لازم داده شده که مغازه فروشندگان مواد منفجره و محترقه به عنوان جرم مشهود پلمپ و فروشندگان به دادسرا معرفی و هم با کسانی که اقدام به پرتاب این مواد می کنند برخورد و دستگیر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطر نشان کرد: انتظار ما از خانواده ها این است که، مراقب فرزندان خود که ممکن است تحت عنوان هیجان و خوشحالی اقدام به این کار بکنند نظارت داشته باشند تا شاهد هیچ گونه خسارتی نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مهمانی های شبانه اشاره و گفت: در ماه گذشته 3 رستوران و باغ تالار که موازین شرعی را رعایت نکرده بودند شناسایی و پلمپ شدند.

شاکرمی افزود: اماکن عمومی مکلف به رعایت مسایل شرعی و قانونی هستند و حق ندارند به بهانه مهمانی و شادی حرمت شکنی و هنجار شکنی کند.

شاکرمی افزود: دستور دادیم اگر کسی به این بهانه هنجار شکنی و مسائل شرعی را رعایت نکند، آن اماکن پلمپ و با کسی نیز که در حضور جمع هنجار شکنی کند برخورد می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =