کارشناسان معتقدند: یکی از راه‌های مقابله با آزارها علیه کودکان، آگاه کردن آن‌ها برای خودمراقبتی‌است.

به گزارش خبرآنلاین، خبر روز گدشته خبرآنلاین از آزار جنسی به گروهی از دانش آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران، موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت، تا جایی که وزیر آموزش و پرورش طی دستوری ویژه خواستار پیگیری این موضوع شد.

اما این مساله تنها ظاهر ماجراست. طی سال‌های اخیر گزارش‌ها از آزار جنسی در مدارس، محیط‌های عمومی و ... بیشتر گزارش می‌شود و همزمان کارشناسان می‌گویند، یکی از راه‌های مقابله با این آزارها، آگاه کردن کودکان برای خودمراقبتی‌است.

خبرآنلاین سعی دارد، از این پس در قالب ویدئوهای کمتر از ۵ دقیقه‌ای تخت عنوان «فراخبر» آموزش‌هایی را با کمک متخصصان به مخاطبان ارائه دهد. در ویدئوی بالا شما می‌توانید در زمانی کوتاه با راه‌های واکسینه کردن کودکان در مواجهه با آزار جنسی آشنا شوید.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    1 0
    دلواپس ها الان مرده اند یا چیزی برای گفتن ندارند؟ همه باید آموزش ببینند از جمله بچه ها. کاری که دنیا و یونسکو انجام داده حاصل سالها تحقیق و تفحصه.
  • حبیب A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    0 3
    آموزش به کودکان خوبه. خود مراقبتی خوبه. اما یه نکته چرا اصلا باید بچه ها در معرض یه همچین چیزایی باشن که مجبور باشن خودشون از خودشون مراقبت کنن. نتیجه ی جامعه ای که از دین فاصله گرفته همینه. بعد میخوان با آموزش خودمراقبتی که دقیقا همون 2030 هست مشکل رو حل کنن. یه راه حل اینه که ریشه های عقده های جنسی رو درمان کنن تو جامعه که شاهد این چیزا نباشیم. واقعا سلام می کنم به اون هنرمندای بی هنری که فقط بلدن تو جامعه با مسائل جنسی مردم رو بخندونن. یه راه حل هم اینه به جای تجویز خودمراقبتی برای کودکان اسلام تجویز کرده دیگر مراقبتی با اجرای حدود شرعی تا دیگه کسی جرئت نکنه یه همچین کاری انجام بده. نتیجه ی تخریب احکام اسلام از جمله قصاص و حدود که به هر بهونه ای مورد هجمه قرار می گیره همین میشه