۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

خبرها از اسارت چند فرانسوی در یمن حکایت دارد. این افراد در چارچوب ائتلاف متجاوز در یمن حضور داشته و در نزدیکی بندر الحدیده دستگیر شده اند.

به گزاش شبکه خبری یورونیوز، از دستگیری چند نیروی فرانسوی در این منطقه خبر داد این شبکه در گزارش خود اضافه کرد: نیروهای ویژه فرانسه در کنار نیروهای امارات متحده عربی در یمن حضور دارند؛ این خبر روز شنبه توسط نشریۀ فرانسوی فیگارو با استناد به سخنان دو منبع نظامی اعلام شد.

فیگارو اطلاعات بیشتری دربارۀ فعالیتهای این نیروها در یمن منتشر نکرده و وزارت دفاع فرانسه نیز تا کنون در این باره هیچ توضیحی نداده است. پیش از این یک منبع پارلمانی فرانسه نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز از حضور نیروهای ویژه فرانسه در خاک یمن خبر داده بود.


نیروهای وابسته به ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی روز شنبه در چهارچوب بزرگترین عملیات این ائتلاف علیه حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن، سرانجام توانستند وارد فرودگاه شهر حدیده، مهمترین شهر بندری این کشور شوند.

یک روز پیش از این وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده بود که پاریس در حال بررسی امکان اجرای عملیات مین‌روبی در یمن با هدف فراهم‌آوری امکان دسترسی نیروهای ائتلاف اعراب به بندر حدیده است. این وزارتخانه تاکید کرده بود که فرانسه تا این لحظه هیچ عملیات نظامی را در منطقه حدیده انجام نداده و این کشور بخشی از ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن نبوده است.

فرانسه در کنار ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از حامیان ائتلاف اعراب در جنگ یمن محسوب می‌شود و تا کنون در جریان این جنگ سه ساله، سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مورد نیاز عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تامین کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =