باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در رابطه با واردات تجهیزات آتش نشانی از خارج از کشور توضیح داد.

چندی پیش ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران از واردات تجهیزات آتش نشانی از کشور اتریش خبر داد. با توجه به شعار سال که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است در خصوص وارد کردن این تجهیزات از سازمان آتش نشانی موضوع را پیگیری کردیم که آیا امکان تولید این تجهیزات در داخل کشور وجود دارد یا خیر.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص واردات تجهیزات آتش نشانی از خارج از کشور اظهار کرد: متاسفانه درصد بسیار زیادی از تجهیزات مورد استفاده در سازمان آتش‌نشانی به ویژه تجهیزاتی مانند نردبان که در عملیات ها کاربرد دارند، مشابه داخلی ندارد.

وی افزود: البته بسیاری از تجهیزات سازمان آتش نشانی از جمله خودروهای سبک و تجهیزات سبک، تولید داخل هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: اگر تجهیزات تولید شده در داخل کشور کیفیت لازم را نداشته باشند، نمی توانیم از آنها استفاده کنیم زیرا کار آتش نشان ها به لحظه ها و ثانیه ها بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی توانیم کیفیت را به ارزان بودن تجهیزات ترجیح دهیم.

ملکی گفت: تمام تجهیزاتی که از خارج از کشور وارد می شوند، بارها مورد آزمایش قرار می گیرند تا از تمام فیلترهای استاندارد عبور کنند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =