۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

ایسنا نوشت: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۵۰۰۰ مگاوات کمبود تولید برق داریم که تنها با کمک مردم و مدیریت مصرف می‌توانیم شرایط پیش‌رو را مدیریت کنیم.

همایون حائری با بیان این‌که تابستان امسال شرایط بسیار سختی در حوزه برق و انرژی خواهیم داشت، اظهار کرد: تمام همکاران ما در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با تاکید بر این مساله که وزارت نیرو برای گذر از خاموشی تمام راهکارها و برنامه‌های لازم را اجرا و پیاده خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون مشترکان همکاری خوبی در حوزه برق با ما داشتند که این مساله نشان می‌دهد فرهنگ مدیریت مصرف بین مشترکان به خوبی نهادینه شده است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی طی سال‌های اخیر با مجموعه اقداماتی که صورت گرفت آگاهی مردم نسبت به اهمیت انرژی و جایگاه آن در اقتصاد و افزایش همین مساله موجب شد که اکنون شاهد همکاری بیشتر مشترکان باشیم.

با نزدیک شدن به فصل گرما چالش خاموشی بیش از گذشته رخ نمایی می‌کند همین مساله نیز دغدغه‌هایی را به وجود آورده در این بین وزارت نیرو تنها راه چاره را مدیریت مصرف عنوان کرده و بر اساس گفته‌های مسوولان برقی کشور در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف در کشور و ادامه روند کنونی، حداکثر نیاز مصرف کشور تا سال ۱۴۰۵ به حدود ۸۴ هزار مگاوات نیز برسد.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    1 0
    کولرهای آبی را با کولرهای گازی در خانه ها جایگزین کردید که کار بسیار پسندیده ای است اما باید فکر فراهم کردن برقش را هم از قبل می کردید نه اینکه فکر کنید که رانت واردات کولرگازی رو به کی بدید. مدیریت در ایران فشل است.