جهانگیری: همدان نماد بزرگی از حیات فرهنگی و تمدنی ایران است

معاون اول رئیس جمهور در همدان گفت: همدان تنها یک نامه نیست، نشانه و نماد بزرگی از حیات فرهنگی و تمدنی ایران است و با داشتن اندیشمندان و دانشمندان فراوان در تارک تاریخ درخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری آسیا گفت: همدان می تواند از کانون های جذاب آسیا در گردشگری باشد.

وی با اعلام مطلب فوق افزود: صنعت گردشگری در توسعه پایدار نقش اساسی دارد و مزایای این صنعت ایجاب می کند که توسعه این صنعت را برای ارتباطات منطقه ای و جهانی مدنظر قرار دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای حوزه تمدنی آسیا می تواند با هم افزایی سهم بالایی از صنعت گردشگری را به خود اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: همدان ۲۰۱۸ اقدام بسیار مهم و ارزنده است و امید وار هستم از این فرصت بهره مندی زیادی برای آشنایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای همدان شود.

وی با تبریک به مردم استان همدان در خصوص برپایی این رویداد مهم، اظهار داشت: امسال ایران با رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ روبرو بود.

جهانگیری، با اعلام اینکه ایران با ظرفیتی که در گردشگری دارد هم می تواند منایع جدید خلق کند هم در کنار کشورهای آسیایی قرار بگیرد، تصریح کرد: امیدوارم انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا این فرصت را ایجاد کند تا ظرفیت ها و قابلیتهای این استان در همه زمینه ها به مردم آسیا و همه دنیا شناسانده شوند و به عنوان یک مقصد جدید گردشگری مورد اقبال جهانیان قرار گیرد.

وی در ادامه به رفتارهای خارج از عرف رئیس جمهور آمریکا علیه مردم ایران، بویژه خروج یک طرفه از برجام اشاره کرد و گفت: این حرکت نشان از عدم درک صحیح و فهم نادرست آمریکا از روابط بین کشورهاست.

معاون اول رئیس جمهور، رفتار غیر قانونی آمریکا که موجب اخلال روابط بین الملل می شود را محکوم و از جامعه بین المللی خواست با ایستادگی ثابت کنند که تحریم ابزار منسوخ شده ای است.

وی افزود: برغم تحریم های غیر قانونی مصمم به توسعه ارتباطات در همه زمینه ها با کشورهای آسیایی هستیم.

مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این مراسم گفت:همدان مقصد جدید گردشگری کشور و یکی از ۵ استان برترکشوردرحوزه گردشگری است.

وی یادآور شد: در سال ابتدایی دولت دوازدهم رویدادهای بین المللی در سطح کشور در عرصه گردشگری برگزار می شود.

مونسان، صنعت گردشگری را بهترین مسیر توسعه پایدار و رتبه سوم اقتصاد جهانی دانست و تاکید کرد: صنعت گردشگری همچنان مسیر ارتقا و رشد را پر شتاب ادامه خواهد داد.

وی با اعلام اینکه گردشگری در کشور ما بخش های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی را در بر می گیرد، عنوان کرد: صنعت گردشگری عامل تحرک همه بخش های اقتصادی است.

مونسان با اشاره به اینکه توزیع عادلانه ثروت در بخش اجتماعی با گردشگری و از این مسیر رخ می دهد، افزود: توسعه گردشگری عامل نشاط اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار داشت: ایران ادعا دارد که در ساخت تمدن جهانی دخالت داشته و این تمدن نیاز به معرفی دارد و داشته های فرهنگی کشور از مسیر گردشگری قابل انتقال است.

مونسان در آخر گفت: به ازای هر ده شغل در دنیا یک شغل مرتبط با گردشگری است.

دبیر کل ACD نیز در این مراسم گفت: مطمئن هستم ایران می تواند به عنوان یک مقصد گردشگری برای جهانیان انتخاب شود.

وی افزود: پیام تبریک ۳۴ عضو مجمع همکاری های آسیا به همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در ۲۰۱۸ را ابراز می دارم.

دبیر کل ACD، خاطرنشان کرد: امیدواریم همدان به عنوان تصویر و چهره ای جدید از ایران به دنیا شناسانده شود.

وی اظهار داشت: با پیدایش راه ارتباطی، صنعت گردشگری دچار تحول بزرگی شده و به عنوان موتور رشد و محرک اقتصادی در جهان شناخته می شود و برای کشورهای اسیایی گردشگری منبع مهمی برای درآمد و ارزآوری است.

این مقام آسیایی، ایران را به عنوان مهد تمدن با مزایای باشکوهی برای عرضه به جهانیان معرفی و تاکید کرد: پارسیان مردمانی خوش‌مشرب و مهمان‌نوازی هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =