۱ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

ایسنا نوشت: نمایندگان سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" و سازمان فضایی ملی چین برای انجام همکاری های دو جانبه طی سال های 2018-2022 قراردادی را به امضا رساندند که بر اساس آن برنامه های مشترکی مربوط به مطالعه و اکتشاف ماه، را انجام خواهند داد.

نشست گروه کاری فناوری‌های فضایی روسیه و چین در مسکو به پایان رسید. در این نشست، دو طرف برای اجرای برنامه همکاری روسیه و چین در زمینه‌های مختلف فضایی از جمله سنجش از دور, طراحی و ساخت نرم افزار و سخت افزارهای مرتبط با فناوری فضایی طی سال 2018-2022 قراردادی را به امضا رساندند اما می‌توان گفت که یکی از محور های اصلی مذاکرات برای انجام برنامه‌های اکتشافی در ماه بود و اتخاذ یک تصمیم مشترک برای پروژه‌های همکاری مربوط به مطالعه و اکتشاف ماه مورد بحث جدی قرار گرفت.

علاوه بر این، در حاشیه مذاکرات, گروه کاری منتخب روسکاسموس و سازمان فضایی چین, پیشرفت اجرای قراردادهای تجاری در چارچوب برنامه همکاری فضایی مورد بحث قرار گرفت.

روسیه و چین تاکنون برنامه‌های فضایی متفاوتی را با هم به اجرا درآورده‌اند و کارشناسان روس در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی و ساخت ناوهای سرنشین‌دار شنژو, اجرای برنامه فضایی جاده ابرایشم, فناوری‌های مربوط به سامانه‌های فضایی و موشکی به چینی‌ها کمک کرده‌اند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =