ممکن است بخواهید نمای چوبی در منزل خود داشته باشید یا تمایل دارید منزل خود را را پارکت کنید و از چوب طبیعی استفاده کنید. شاید دوست داشته باشید که یک آلاچیق زیبا در حیاط منزل داشته باشید. شرکت پارسیاوود با سال‌ها تجربه در زمینه انواع خدمات بر پایه ترمووود آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

درباره شرکت مهندسی پارسیا و معرفی ترمووود

پارسیاوود، ارائه‌دهنده انواع خدمات بر بستر ترمووود است. ممکن است بخواهید نمای چوبی در منزل یا محل کار خود داشته باشید یا تمایل دارید منزل خود را را پارکت کنید و از چوب طبیعی استفاده کنید. شاید دوست داشته باشید که یک آلاچیق زیبا و چوبی در حیاط منزل یا ویلای خود درست کنید و از هوای آزاد لذت دو چندان ببرید. همه این موارد مقدور خواهد بود به شرطی که در درجه اول با شرکتی کاردان، با تجربه و کاربلد مشورت کرده تا شرایط کار را سنجیده و بعد از ارائه راهکار منحصر به فرد برای شما، کار مورد نظر را انجام دهد.

شرکت مهندسی پارسیا (پارسیاوود) با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات بر پایه ترمووود آماده ارائه خدمات به مشتریان است. شرکت مهندسی پارسیا، دارنده چندین نمایندگی در ایران بوده و شرکت مادر نیز نماینده‌ی رسمی شرکت HJT-Holz  فنلاند در ایران است.

پارسیاوود یکی از معتبرترین مراکزی است که می‌توان با اطمینان کار خود را در زمینه نمای چوبی، کف چوبی، پرگولا، محوطه‌سازی، اجرای لوور و موارد مشابه را به آن سپرد.

آشنایی با ساختار ترمووود و مزایای ترموود

چوب ترمو مزایای زیادی دارد که در نمای ساختمان، مبلمان جوبی، کف چوبی، آلاچیق و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود و علاوه بر دید فنی، نشانگر ذوق و سلیقه و حس زیبایی‌شناختی بالای شخص است.

وقتی چوبی به ترمووود یا چوب ترمو تبدیل می‌شود تقریباً تمام صمغ‌ها و رطوبت داخلی آن از بین خواهد رفت، چوب در مقابل قارچ‌های چوب‌خوار مقاوم می‌شود. البته باید توجه شود که به خاطر تصعید، خصوصیات مکانیکی چوب ترمو ضعیف می‌شود. این مورد باید در هنگام کاربرد چوب ترمو مدنظر باشد. به صورت کلی می‌توان گفت ترمووود (ترموود) یا چوب ترمو در برابر سرما و گرما، رطوبت و بارندگی، حشرات و تغییر شکل در فضاهای بیرونی و داخلی مقاوم است. 

برای ساختن ترمووود یا چوب ترمو، چوب را در مراحل مختلف و مطابق روش‌های خاصی، حرارت می‌دهند دمای حرارت دهی در این فرآیندها از حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد تا بالاتر از ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده می‌شود.

معمولاً در فرآیند ساخت چوب ترمو، حضور اکسیژن باید کم باشد با این کار، اصلاح حرارتی دیواره سلولی چوب انجام می‌شود. بنابراین چوب، خشک می‌شود رطوبت چوب گرفته شده و فرآیند ساخت ترمووود، کاهش پنجاه درصدی را نیز در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است که واژه ترمووود ارزان که جدیدا بین شرکت‌های دکوراسیونی رواج زیادی پیدا کرده است، عموما نشانگر چوب‌هایی است که فرایند ترمو شدن آن‌ها یا به درستی انجام نشده است یا به طریقی انجام شده است که استانداردهای لازم را کسب نکرده و احتمال دارد که در حین کار با ترک شکستگی و انواع دیگر آسیب‌ها مواجه شود. توجه به این نکته مهم قطعا در انتخاب شما مشتری محترم تاثیرگذار خواهد بود.

نمای چوبی و به کارگیری ترمووود

به علت زیبایی نمای چوبی، در چند سال گذشته، استفاده از این متریال در دکوراسیون داخلی و خارجی، با رشد زیادی رو به رو شده است. البته مشخصات فنی دیگری مانند انعطاف‌پذیری و ماندگاری زیاد، توجه معماران و طراحان نیز به این مواد جلب شده است.

چوب مورد استفاده در نمای ساختمان باید در مقابل شرایط محیطی مثل سرما، گرما و رطوبت مقاوم‌سازی شود زیرا چوب زنده است مقاوم‌سازی چوب باید در محیط باز و با به‌کارگیری روش‌هایی مانند فرآوری با روغن داغ، اشباع کردن و فرآوری با حرارت انجام شود. ساختن ترمووود یکی از مدرن‌ترین متدهای مقاوم‌سازی چوب است.

ترمووود (ترموود) مورد استفاده در نمای چوبی دارای ویژگی‌هایی از قبیل سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی، خالص و طبیعی بودن و ثبات ابعاد است.

به این علت که چوب ترمو یا ترمووود (ترموود) از استاندارد بالایی برخوردار است امکان به کارگیری آن در محیط‌های مرطوب و باز از قبیل استخرها، ساخت و تولید مبلمان فضای باز و نمای چوبی فراهم می‌شود.

شرکت پارسیاوود از تجربه بالایی در تکنولوژی ترمووود (ترموود) برخوردار است و دانش خود را برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود به کار می‌برد. مواد اولیه‌ای که برای ساخت ترمووود استفاده می‌شوند و میزان حرارت در فرآیند ساخت آن و همچنین انجام عملیات ترمو استاندارد، کیفیت چوب ترمو یا ترمووود (ترموود) مورد استفاده در نمای چوبی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آب و هوای خاصی که فنلاند دارد باعث شده که تولید ترمووود در آنجا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. البته ترمووود فنلاندی نیز از درجه‌های کیفی مختلفی برخوردار است.

پارکت چوبی و استفاده از ترمووود

واژه پارکت دارای ریشه فرانسوی و به معنی محیط کوچک احاطه شده است. در واقع در کف ساختمان و محوطه‌های داخلی، از پوشش‌های چوبی استفاده می‌شود که پارکت چوبی نامیده شده‌اند.

پارکت چوبی، از منظر سلامت و بهداشت، سالم‌ترین کفپوش جهان است. عوامل متفاوتی وجود دارند که در تعیین جنس پارکت چوبی مورد استفاده نقش دارند. معمولاً از چوب درخت‌های راش، بلوط، افرا، گردو و زبان‌گنجشک استفاده می‌کنند.

همانطور که بیان شد از چوب‌های طبیعی برای ساخت پارکت‌های جوبی استفاده می‌شود که این امر تنوع کیفیت و قیمت را به وجود آورده است. در طراحی‌های گذشته، پارکت‌ها به صورت قطعاتی موجود بوده‌اند که باید توسط چسب به هم و به زمین متصل می‌شده‌اند اما امروزه بهصورت کلیکی ساخته می‌شوند که در یک دیگر قفل می‌شوند و محکم خواهند شد.

پارکت‌های چوبی انواع مختلفی دارند که در کل آن‌ها را به دو دسته پارکت‌های سه لایه (مهندسی شده) و پارکت‌های تمام چوب تقسیم می‌کنند.

باید خاطرنشان کرد که در پارکت تمام چوب، تمام چوب مورد استفاده از انواع ترمووود است. در دسته پارکت‌های مهندسی شده، از سه‌لایه استفاده می‌شود که دو لایه زیرین از چوب‌های معمولی و ارزان‌تر ساخته شده و با فشار و حرارت به هم متصل می‌شوند و فقط لایه فوقانی به ضخامت 3 میلی‌متر از جنس ترمووود است.

استفاده از پارکت چوبی دارای مزایایی از قبیل ممانعت از رشد قارچ و کپک در کف منزل، مقاومت نسبی در مقابل اشعه‌های UV، فشار و سائیدگی و حتی حرارتی مانند مقاومت در برابر حرارت ته سیگار و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

معرفی شرکت پارسیا (پارسیاوود)،  تأمین و اجراکننده ترمووود

این شرکت در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و هدف آن طراحی و اجرای پروژه‌های معماری و ساختمانی با به کارگیری مواد نوین و مدرن بوده است.

شرکت مهندسی پارسیاوود در این زمینه، سال‌ها تجربه دارد و حاصل تلاش این تیم حرفه‌­ای، اجرای بیش از 2۰۰۰ پروژه با به کارگیری ترمووود در زمینه‌های مختلف بوده است.

زمینه‌های فعالیت شرکت پارسیاوود عبارت از نمای چوبی ساختمان ترمووود (cladding، کلدینگ، نمای چوبی، چوب نمای ساختمان)، کف چوبی ِDecking)، دکینگ)، پارکت‌های تمام چوب و پارکت‌های لمینیت، محوطه و استخر، پرگولا، آلاچیق و لوور چوبی هستند و در تمامی این زمینه‌ها آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود هستند.

شرکت پارسیاوود دارای نمایندگی مستقیم ترمووود فنلاند بوده و واردکننده بهترین چوب ترمو است )نماینده‌ی رسمی شرکت HJT-Holz فنلاند). از شاخصه‌های کاری دیگر این شرکت می‌توان نمایندگی رسمی و انحصاری پارکت‌های تمام چوب solid و نمایندگی رسمی و انحصاری پارکت‌های مهندسی شده) parla فنلاند) را نام برد.

علاقه‌مندان برای مشاوره و اجرا می‌توانند با شماره‌ ۲۶۶۵۴۳۵۰ ۰۲۱ (ده خط ویژه) تماس بگیرند و یا به آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان شاد آور، کوچه دوم شرقی، پلاک 12، طبقه 5، واحد 502 مراجعه کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790568