باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ولادیمیر پوتین اعلام کرد موضع کرملین درباره سرنگونی هواپیمای نظامی روس در سوریه همان موضع وزیر دفاع روسیه است که گفته بود اسرائیل را مسئول اصلی این حادثه می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص سرنگونی هواپیمای روسی در سوریه اعلام کرد جان باختن مردم همیشه یک تراژدی به شمار می‌رود.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: موضع کرملین درباره سرنگونی هواپیمای نظامی روس در سوریه همان موضع وزیر دفاع روسیه است (که گفته بود اسرائیل مسئول اصلی این سرنگونی است).

اظهارات پوتین درباره سرنگونی هواپیمای روسیه در سوریه

وی افزود: هواپیما‌های اسرائیلی، هواپیمای روسی را سرنگون نکردند و هواپیمای روسی بر اثر رویداد‌های تصادفی فاجعه بار سرنگون شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «باید سرنگونی هواپیمای روسی با دقت بررسی شود. پس از حادثه سرنگونی این هواپیما، روسیه تدابیر امنیتی نظامیان خود را در سوریه تشدید خواهد کرد و پاسخ مسکو، تضمین سلامت نیرو‌های ارتش روسیه در سوریه خواهد بود.»

پوتین این اظهارات را در نشستی خبری پس از پایان مذاکرات روسیه و مجارستان بیان کرد.

هفدهم سپتامبر (26 شهریور) حوالی ساعت 23 همه ارتباطات با هواپیمای نظامی ایلیوشین ایل -۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود قطع شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند. قطع همه ارتباطات با این هواپیما با حمله هوایی اسرائیل به سوریه و شلیک موشک از ناو فرانسوی به سوی لاذقیه همزمان بود. فرانسه اعلام کرد با این حادثه هیچ ارتباطی ندارد.

2349311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    2 3
    آیا برگ برنده در جنگ الکترونیک در دست اسرائیل است؟ اگر چنین باشد تمام معادلات در سوریه تغییر میکند
  • عرفان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    2 6
    اگه از روز اول روسیه اجازه نمیداد اسراییل تو سوریه هر کاری بکنه الان نظامیان روس کشته نمیشدن این اسراییل مثل سگ هار شده داره به پشت گرمی ترامپ به همه حمله میکنه روسیه باید از اس 300 و اس 400 استفاده کنه بد جوری حیثیت روسیه داره تو دنیا لطمه میخوره
  • بی نام GB ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    0 0
    وی افزود: هواپیما‌های اسرائیلی، هواپیمای روسی را سرنگون نکردند و هواپیمای روسی بر اثر رویداد‌های تصادفی فاجعه بار سرنگون شد.
  • بی نام RO ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    4 3
    تنها کسی که پوتین هم ازش میترسه:نتانیاهو
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    8 5
    به درک که به درک واصل شدند امیدوارم تمام سربازان و صاحب منصبان روسیه خیانتکارو دیکتاتورش به درک واصل شوند و بمیرند