تروریست‌هایی که از ماجرای صدام درس نگرفتند

ایران امروز روز تلخی را گذراند و تروریست‌ها در سالروز آغاز جنگ تحمیلی تعدادی از هم‌وطنان را در اهواز به شهادت رساندند.

درست ۳۸ سال قبل بود که صدام حسین در اقدامی جنون‌آمیز جنگی ۸ ساله را علیه کشورمان آغاز کرد به امید آن‌که بتواند در مدت کوتاهی به تهران برسد اما امروز یعنی ۳۸ سال بعد در حالی که نه صدام حسینی زنده است و نه رژیم بعثی در عراق حاکم است تروریست‌ها در راستای منافع برخی کشورهای ارتجاعی منطقه به روی مردم و سربازان وطن در اهواز آتش گشودند و روز تلخی را در سرزمین مقاومت رقم زدند.

دقایق ابتدایی صبح بود که به پاسداشت جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز شد. هنوز دقایقی از شروع مراسم نگذشته بود که صدای تیراندازی در مراسم اهواز همه را متعجب کرد. برخی در ابتدا تصور کردند که این تیراندازی‌ها بخشی از مراسم است اما به زمین افتادن برخی از افراد موجب شد تا ابعاد این حادثه تروریستی مشخص شود.

در همان ساعات ابتدایی سخنگوی سپاه پاسداران در تشریح مسببین این حادثه تروریستی گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند.

برخی تصور می کردند که تیراندازی از داخل مراسم صورت گرفته است اما با توضیحات تکمیلی مشخص شد که تروریست ها از پارک پشت جایگاه مراسم اقدام به این کار کرده اند که به سرعت با واکنش نیروهای حفاظت مواجه شده و تعدادی از آنها به هلاکت می رسند.

پس از گذشت ساعتی از این اقدام وحشیانه بود که سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را به عهده گرفت. هرچند که داعش هم مدعی شد که این ترور کار نیروهای آنهاست.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم تعداد مهاجمان در حمله تروریستی رژه اهواز را ۴ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه هدف آنها مسئولان بوده است گفت: ۳ نفر از تروریست‌ها کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.

پس از این حادثه تلخ واکنش رسانه ها و شخصیت های مختلف هم آغاز شد. رسانه های سعودی و غربی از به کاربردن واژه تروریسم برای این حادثه امتناع کردند و برخی چهره ها پیامهای تسلیت خود را به مسئولان ایرانی اعلام کردند. اولین رییس جمهوری هم که پیام تسلیتش را به روحانی اعلام کرد پوتین رییس جمهور روسیه بود.

شخصیت های داخلی هم با محکوم کردن این اقدام تروریستی اعلام کردند که پاسخ شدیدی به تروریست ها خواهند داد و انتقام شهدای امروز اهواز را خواهند گرفت.

اما این‌که این ترورهای وحشیانه با چه هدف و رویکردی صورت گرفته است و عوامل پشت پرده آن چه کسانی هستند باید همچنان منتظر آشکار شدن برخی زوایا بود. هرچند که منصور حقیقت‌پور مشاور رییس مجلس در گفت‌وگو با خبر آنلاین گفت: در تمام تحرکات ضدامنیتی به ویژه اقداماتی که در پوشش اقلیت‌های قومی رخ می‌دهد، تولید فکر با انگلیس و آمریکا، طراحی‌ها با اسرائیل و تأمین مالی و تدارکاتی با عربستان است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    1 0
    اینها پس مانده همان تروریستهایی هستن که پیش از آغاز جنگ در خوزستان بمبگذاری و ترور می کردن و با شروع جنگ به آغوش صدام فرار کردند. همانهایی که می گفتن خوزستان و جزایر سه گانه و بوشهر و چند شهر دیگه عربستان هستن و ایران و فارسها اینها رو اشغال کردند.