آموزش انیمیشن در ایران به شکل آنلاین دنبال می شود

یک کارگردان انیمیشن گفت: بسیاری از آموزش های حرفه ای دنیا آنلاین است و مدارک خود را نیز از این طریق می گیرند، بسیاری از حرفه ای‌های ایران از طریق همین سایت‌ها تربیت شده و بدون اینکه وارد چرخه تولید شوند جذب استادیوهای خارجی می شوند و بر این اساس ما پیشنهاد کردیم این آموزش آنلاین در خود ایران نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سحرخیز  در نشستی با عنوان آینده انیمیشن در ایران اظهار داشت:  اعتقاد دارم اگر قرار است اتفاقی برای انیمیشن ایران بیفتد در سال ۹۷ خواهد افتاد، گفت: تغییراتی که در ساختار معاونت انیمیشن انجام شد و تعریف ردیف ۱۵ میلیارد تومانی در بودجه دولت برای پیشرفت انیمیشن در سال ۹۷ در آینده این رشته بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خلا تربیت نیروی حرفه‌ای فعال در رشته‌های انیمیشن زیاد است

وی با بیان اینکه از سویی خلا تربیت نیروی حرفه‌ای فعال در رشته‌های انیمیشن زیاد است و همین امر موجب شده انیمیشن کمتر حرفه ای باشد، گفت: خروجی دانشگاه‌های ما بیشتر کارگردان انیمشن است و این در حالی است که به تمام تخصص‌های انیمیشن نیاز داریم.

داور جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با اشاره به برگزاری جلساتی با وزیر ارشاد ابراز داشت: قرار است وزارت ارشاد در راستای راه‌اندازی مدرسه انیمیشن کمک کند و اساتید حرفه ای در هر بخش پویانمایی مانند متخصص انیمیت، لیوت و غیره این دروس را تدریس می‌کند.

بسیاری از آموزش های حرفه‌ای انیمیشن دنیا آنلاین است

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از آموزش های حرفه ای دنیا آنلاین است و مدارک خود را نیز از این طریق می گیرند، گفت: بسیاری از حرفه ای‌های ایران از طریق همین سایت‌ها تربیت شده و بدون اینکه وارد چرخه تولید شوند جذب استادیوهای خارجی می شوند و بر این اساس ما پیشنهاد کردیم این آموزش آنلاین در خود ایران نیز راه‌اندازی شود.

سحرخیز از از افزایش تولیدات انیمیشن در سال جاری خبر داد و گفت: هر سال مرکز صبا ۱۵ درصد حجم تولید را بالا می برد و بر این اساس امسال احتمال چند برابر شدن تولید وجود دارد.

وی ادامه داد: در این چند سال شغل جدید تولید محتوا برای فضای مجازی به راه افتاده است که درآمدزا هم هست و اگر بچه های انیمیشن در این فضا وارد شوند بازار رقابت داغ می شود.

کارگردان انیمیشن کشورمان تاکید کرد: رسانه امروز از تلویزیون‌های بزرگ به صفحه چند اینچی موبایل مبدل شده است و در این انتقال ناگهانی مشتری تلویزیون را کاسته و محدودیت را کم کرده است.

کسب درآمد از مخاطب مزیت مهم ساخت انیمیشن های موبایلی

وی افزود: عیب این بخش آن است که به دلیل فضای کوچک و خاص شاید مخاطب دیگر انیمیشن خیلی حرفه‌ای را طلب نکند اما مزیت مهم آن این است که درآمد از خود مخاطب کسب می شود.

سحرخیز تصریح کرد: به طور مثال ما تا الان ساخت انیمیشن سفارشی را شاهد نبودیم اما در سال‌های اخیر آقای ابوالحسنی کارگردان مجموعه‌های «دیرین دیرین» پیشرفت این عرصه را رقم زده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =