قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی در واکنش به خبر توقف جنگ تجاری چین و ایالات متحده رو به افزایش گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت برنت 79.13 دلار در هر بشکه رقم خورد که 62 سنت یا 0.8 درصد افزایش قیمت نشان می دهند. قیمت معاملات آتی نفت وست تکزاس اینترمدیت هم با 55 سنت افزایش به 71.83 سنت رسید.

استیون منوچین وزیرخزانه داری آمریکا گفت که جنگ تجاری آمریکا با چین به دنبال موافقت بزرگترین اقتصادهای جهان برای کاهش تهدیدهای تعرفه ای متوقف شده است،با این حال بر روی توافق های بزرگ تر کار می کنند.

بانک مورگان استنلی هم اعلام کرد که جنگ تجاری موقت بوده و با گذشت زمان از طریق مذاکرات این اختلاف ها برطرف خواهد شد.

بنا به اعلام این بانک هر دو طرف برنامه دارند تا در زمینه حوزه کشاورزی و انرژی مذاکرات خود را درباره ادامه تجارت،سرمایه گذاری دوجانبه و حفاظت از مالکیت معنوی در ماههای آینده ادامه دهند.

با این حال، بسیاری از معامله گران و تحلیلگران بازار انرژی می گویند که حتی با وجود کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و ادامه تحریم های آمریکا علیه ایران و فشار برای تحریم نفتی ایران،اما عرضه نفت به اندازه تقاضای بازار است.

گرگ مک کینا استراتژیسب بازار نفت در این رابطه می گوید: بدون افزایش ریسک های ژئوپلتیکی قیمت نفت ممکن است کاهش یابد.

باب دادلی رییس اجرایی شرکت نفتی بی پی هم می گوید که هفته گذشته که قیمت نفت بالای 80 دلارپیش بینی شد،با ادامه افزایش تولید نفت شیل آمریکا و احتمال سردشدن اوپکی از ادامه کاهش تولید نفت،کم شده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =