۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

ایسنا نوشت: موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس تمایل خود را برای ادای شهادت در پرونده رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این ادعا که جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس تمایل دارد تا با بازرسان کنگره آمریکا صحبت کند روز جمعه و از سوی رندی کردیکو، معاون قدیمی وی مطرح شد.

کردیکو به خبرنگار شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که آسانژ قصد دارد تا با آدام شف، دموکرات صحبت و همه چیز را شفاف سازی کند.

وی، این دموکرات آمریکایی را برای سفر به انگلیس به منظور مصاحبه با آسانژ به چالش کشید و گفت: او این اعتبار را دارد تا به انگلیس بیاید، همانطور که نیکسون به چین رفت.

وی همچنین ادامه داد: آسانژ تنها در صورتی با بازرسان صحبت می‌کند که آنها به سفارت اکوادور در لندن بروند؛ آسانژ از سال ۲۰۱۲ در ساختمان این سفارت در لندن به سرمی‌برد.

موسس ویکی‌لیکس نگران این است که اگر این مکان امن را ترک کند به اتهام ارتباط با افشای مدارک و پرونده‌های طبقه بندی شده به آمریکا مسترد شود.

همچنین گفت: جولیان آسانژ در مرکز توجهات است اما هنوز هیچ‌کس از او مصاحبه‌ای نکرده است. آسانژ اطلاعاتی دارد که می‌خواهد با بازرسان به اشتراک بگذارد.

مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اوایل سال جاری میلادی به نتیجه رساند و اعلام کرد، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه کرملین در این انتخابات و به نفع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مداخله کرده باشد، نیافته است. البته اقلیت دموکرات‌ها در کمیته رسیدگی به این پرونده همچنان به بررسی‌های خود ادامه داده‌اند.

در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ویکی‌لیکس هزاران ایمیل از کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی دموکرات منتشر کرد که سرویس‌های مختلف اطلاعاتی ایالات متحده مدعی شدند توسط هکرهای روس به سرقت رفته باشد.

مقامات آمریکایی می‌خواهند آسانژ به آمریکا آورده شده تا پیش از بازجویی و مصاحبه از وی درباره اطلاعات افشا شده در بازداشت بماند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =