ایسنا نوشت: چند روز قبل مجسمه «ویلیام مک‌کینلی» که در میدان شهر آرکاتا از ایالت کالیفرنیا نصب شده است، با اسید تخریب شد.

این مجسمه برنزی اثر هایک پاتیکیان هنرمند ارمنی ـ آمریکایی است که در سال ۱۹۰۶ ساخته شده و در آرکاتا، کالیفرنیا نصب شده است.

ویلیام مک‌کینلی (William Mckinley) بیست و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود. محلی که این مجسمه در آن قرار دارد، منطقه‌ای برای شروع درگیری‌های سیاسی در شهر ۱۸ هزار نفره آرکاتا محسوب می‌شود.

اواخر روز دوشنبه یا اوایل صبح سه‌شنبه بود رسانه‌های محلی گزارش دادند، بدنه فلزی مجسمه «ویلیام مک‌کینلی» بر اثر پاشیدن یک ماده تحلیل رفته و برروی آن لکه‌های بی‌رنگ پدید آمده است.

مجسمه رییس‌جمهور آمریکا با اسید تخریب شد

بر اساس این گزارش، برخی معتقدند که جایگاه این مجسمه در میدان عمومی «آرکاتا»، نماد تجاوز و غلبه بر بومیان امریکایی به دلیل میل امپریالیستی مک‌کینلی است. ولی مدافعان آن می‌گویند که این مجسمه بخشی از تاریخ آن‌ها و همچنین یادآور روزهایی است که از «مک‌کینلی» به عنوان یک فرد خوش یمن یاد می‌شد.

تاریخچه مجسمه می‌تواند به زلزله بزرگ سال ۱۹۰۶ در سان فرانسیسکو برگردد. در آن زمان این مجسمه به تازگی ساخته شده بود. ویلیام مک‌کینلی بیست و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود.

ویلیام مک‌کینلی در روز ۲۹ ژانویه سال ۱۸۴۳ به دنیا آمد و در ۱۴ سپتامبر سال ۱۹۰۱ در سن پنجاه و هشت سالگی توسط یک آشوب طلب به قتل رسید. بعد از او ریاست جمهوری آمریکا را «تئودور روزولت» بر عهده گرفت.

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =