نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ میلیون متر مکعب برداشت غیر قانونی از زاینده رود وجود دارد، گفت: ۴ نفر جلوی اجرای قانون عدم برداشت غیر مجاز آب را گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا فولادگر صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح کشتارگاه تمام‌ اتوماتیک کوهپایه اظهار داشت: در شرایطی که حیات اصفهان به زاینده رود وابسته است و مصوبه قانونی از تمامی مراجع مبنی بر برداشت آب از زاینده رود وجود دارد اما این قانون به خاطر چهار نفر اجرایی نمی شود و حاکمیت هم توان برخورد با آنها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون متر مکعب برداشت غیر قانونی از زاینده رود داریم، اضافه کرد: شورای هماهنگی زاینده‌رود چهار میلیون متر مکعب آب برای باغات چهار محال و بختیاری و دو و نیم میلیون مترمکعب برای باغات اصفهان در نظر گرفت و این در حالی است که برداشت های صد برابری غیرمجاز داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کشاورزان اصفهان همیشه مورد ظلم واقع شدند و تاکنون در سطح کشور به هیچ کشاورزی این ظلم نشده است، ادامه داد: اگر بارش های اردیبهشت ماه را نداشتیم قطعا به مضیقه می افتیم و وضعیتی همچون خرمشهر را تجربه می کردیم.

 

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =