تنها راه برون‌رفت از خاموشی صرفه‌جویی ۱۰ درصدی است

ایسنا نوشت: شرکت توزیع برق استان البرز ضمن عذرخواهی از خاموشی‌ها و قطعی برق ناخواسته و بی برنامه از مشترکان خواست تا حداقل به میزان 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

شرکت توزیع برق استان البرز در توضیح خاموشی‌های ناخواسته و خارج از برنامه استان اعلام کرد: با توجه به تداوم گرما و افزايش دما به بيش از ٤٠درجه سانتيگراد و متعاقبا بالا رفتن مصرف، باعث آسيب در تجهيزات فوق توزيع (درمحدوده عملكرد برق منطقه‌اي تهران ) و نيز تجهيزات شركت توزيع از قبيل ترانس‌هاي زميني، هوايي و سركابل‌هاي اتصال برق به شبكه می‌شود.

لذا تا زمان رفع مشكل ازطرف برق تهران و نيز شركت توزيع در يك بازه زماني، مشتركين خاموشي را احساس مي‌کنند؛ که علت قطعي‌هاي مكرر مصرف بالا بوده و پس از برقدار شدن شبكه، سيستم‌ها و رله‌هاي حفاظتي جهت جلوگيري از خسارت بيشتر به شبكه مانند فيوزهاي موجود در منازل كه در زمان مصرف بالا از خود واكنش نشان مي‌دهند؛ بصورت اتوماتيك برق راقطع مي‌کنند.

بنابراین تنها را برون رفت از مشكلات قطعي با برنامه و بي برنامه، صرفه جويي مشتركين به ميزان حداقل ١٠درصد است. مجددا از مشركين محترم برق استان البرز بابت قطعي‌ها و خاموشي‌هاي ناخواسته عذر خواهي مي‌نماييم.

گفتنی است پیش از این مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در گفت و گو با ایسنا از مصرف 18 درصد برق استان توسط سیستم‌های سرمایشی خبر داده و اعلام کرده بود که یکی از بهترین‌ راه‌های صرفه‌جویی در این ایام خاموش کردن کولر و سیستم سرمایشی به مدت یک تا دو ساعت در زمان اوج مصرف است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =