وزارتخانه شدن میراث فرهنگی در صورت ارتقای اعتبار و اختیارات مفید است

معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبدیل این سازمان به وزارتخانه در صورت ارتقای جایگاه اعتباری و اختیارات آن برای این حوزه سودبخش است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «احمد دانیالی» امروز و در گفت و گو با ایرنا در سمنان با اشاره به اینکه یک فوریت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گفت: سازمان میراث فرهنگی از ادغام سه سازمان تسکیل شد و اکنون از نظر مالی و اعتباری در وضعیت خوبی نیست و در یکی پایین‌ترین رده‌های بودجه‌ایِ مجموعه‌های کشوری قرار دارد.
وی گفت: اگر تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، به گونه‌ای باشد که از نظر اختیارات و اعتباری اتفاقی برای این مجموعه نیفتد و این شاخص‌ها افزایش نیابد، در کل تفاوتی با وضعیت کنونی نخواهد داشت و فقط نام سازمان تغییر می‌کند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، در صورتی که اختیارات ویژه به این مجموعه داده شود تا مسایل مغفول مانده این حوزه جبران شود، مفید خواهد بود.
وی یادآور شد: در نهایت مجلس شورای اسلامی تصمیم گیرنده است و همه تابع آن هستیم.
دانیالی بیان کرد: از دیدگاه درون سازمانی، نظرمان این است که اگر قرار است از نظر بودجه ای و مسایل مختلف مجموعه میراث فرهنگی با همین میزان به وزارتخانه تبدیل شود، سودی برای کشور در حوزه‌های تخصصی این مجموعه نخواهد داشت.
وی درباره ثبات مدیریتی در شعبه‌های استانی میراث فرهنگی، گفت: انتخاب مدیران ادارات کل میراث فرهنگی در کشور بنا به استعدادها و ظرفیت هر استان انتخاب می شود، مانند استان سمنان که ظرفیت گردشگری مناسبی دارد و مدیری برگزیده شده که تخصص در رشد و توسعه حوزه گردشگری داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور، از اقدام‌های خوب دولت تدبیر و امید اختصاص 60 هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه برای رونق گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: از سوی بانک‌ها نیز مقرر شد 60 هزار میلیارد ریال دیگر اضافه شود، تا در این حوزه اشتغالزایی مطلوب در بخش گردشگری و صنایع دستی ایجاد شود.
دانیالی بیان کرد: از این میزان 40 هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان میراث فرهنگی است تا در ایجاد اشتغال برای روستائیان از طریق توسعه بوم‌گردی اقدام کند، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه گردشگری از این ظرفیت استفاده کنند، زیرا کارمزد آن مناسب و حدود 6 درصد است.
معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز و برای شرکت در مراسم معرفی سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان سمنان سفر کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =