نکته‌های جالبی که درمورد چمن‌های مصنوعی نمی‌دانید!

چمن مصنوعی معمولا برای فضاسازی در محیط های ورزشی بکار می رود . برخی از افراد هم برای زیباسازی از چمن مصنوعی در فضاسازی خود استفاده می کنند.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در مناطقی که شرایط و امکانات لازم برای رشد و نگهداری چمن طبیعی مهیا نباشد و یا حتی غیرممکن باشد و برای مکانهای ورزشی با نام چمن مصنوعی فوتسال یا فوتبال استفاده می شود.

مزایای چمن مصنوعی

با تغییر رنگ چمن مصنوعی می توانیم چمنی کاملا مشابه چمن طبیعی داشته باشیم. از دیگر مزایای چمن مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تراکم زیاد
• مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی و آب و هوایی و سختی‌های مراقبت از چمن طبیعی در این شرایط
• صرفه جویی در هزینه و مدت زمان نگهداری با توجه به مناسب بودن قیمت چمن مصنوعی از لحاظ به صرفه بودن
• برطرف کردن مشکل غیرحاصلخیزی برخی زمین ها برای کاشت بذر چمن طبیعی

چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی به نوع کاربرد، جنس متریال و مراحل نصب چمن مصنوعی وابسته است. به طور مثال قیمت چمن مصنوعی فوتسال با مشخصات خاص با نوع دیگر آن برای مصارف دیگر فرق دارد. اما به طور کلی تمامی شرکت های تولید کننده یا ارائه دهنده چمن مصنوعی بایستی استانداردهای لازم را برای تولید چمن مصنوعی رعایت کنند.

ویژگی های چمن مصنوعی مناسب

از آنجایی که ظاهر چمن مصنوعی در زیبایی محیط تاثیر زیادی خواهد داشت، بایستی برای انتخاب نوع چمن مصنوعی متناسب با کاربرد مورد نظر خود از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید. البته علاوه بر ظاهر زیبا، جنس و کیفیت چمن هم باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا اگر مواد به کار رفته در ساخت و تولید چمن از نوع مرغوب نباشد، پس از مدتی زیبایی و طراوت خود را نیز از دست خواهد داد.

چمن‌های مصنوعی اولیه (چمن های مصنوعی نسل اول) خاب کوتاه تری داشتند و با هدف ایجاد یک سطح محکم و منسجم مانند فرش، با تراکم بالا تولید می شدند که هنوز هم در زمین های ورزش هاکی و همچنین در چمن کاری های تزئینی چشم اندازها استفاده می‌شود. لغزش و سایش نامناسب و زیاد از جمله معایب این نوع چمن‌ها محسوب می شود که در بعضی مصارف و کاربرد ها این عامل مشکل ساز است اما در مصارف تزئینی کاربرد خوبی دارد.

چمن مصنوعی

امروزه با پیشرفت های قابل توجهی که در زمینه سیستم های تولید چمن مصنوعی، نوع نخ به کار رفته در بافت آن و لایه‌های زیرین این نوع کفپوش ها صورت گرفته است، شاهد خب های بلند تری در نسل کنونی چمن‌های مصنوعی (نسل سوم) هستیم. ماده پرکننده در این نوع چمن ها ترکیبی از شن های سیلیسی و ذرات لاستیکی است که هرگز فشرده نمی شوند و برابری نکات مثبتی مثل: ضریب اصطکاک پایین، اتصالات مناسب و خواص مربوط به انعکاس توپ در این نوع چمن های مصنوعی با چمن های طبیعی باعث شده است که امروزه از آن ها به عنوان یک پوشش مناسب در زمین های فوتبال استفاده شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761893