در حاشیه هفته فرهنگی تبریز در اجرای موسیقی آذربایجانی توسط انجمن فولکلور پرولتر (proleter) کشور بوسنی، بالاترین نشان این انجمن به احمد ستاری، خواننده موسیقی موغام تبریز اعطا شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در حاشیه هفته فرهنگی تبریز در تهران، با حضور گروه موسیقی آذربایجانی در اجرایی که توسط انجمن فولکلور پرولتر (proleter) کشور بوسنی برگزار گردید، بالاترین نشان این انجمن به احمد ستاری، خواننده موسیقی موغام تبریز اعطا گردید.

گفتنی است در این مراسم که پروفسور محمد بایراقداراویچ ، رهبر ارکستر ملی بوسنی و پروفسور ریفات آودیچ رییس انجمن فولکلور پرولتر بوسنی و تعدادی از هنرمندان موسیقی این کشور نیز حضور داشتند، ضمن اعطای نشان این انجمن به احمد ستاری به پاس حضور او در کشور بوسنی وهمچنین ابراز امدواری شد که این دیدار زمینه ساز همکاری بیشتر و اجرای آوازهای سنتی در بوسنی و جمهوری اسلامی ایران و سراسر جهان توسط هنرمندان ایران و بوسنی گردد.
این گزارش می افزاید،احمد ستاری، موسیقیدان و خواننده مطرح تبریزی که فارغ التحصیل رشته موسیقی اقوام از باکو است نیز با تشکر از مهمان نوازی مردم، دولت و خصوصاً هنرمندان کشور بوسنی خاطر نشان کرد:زبان هنر می تواند بر مرزها غلبه کند و دل های ملت ها را به هم نزدیک سازد به همین دلیل بسیار خوشحال خواهیم شد که در ایران و شهر تبریز میزبان شما عزیزان باشیم تا مرادوات فرهنگی و هنری ایران و بوسنی هر چه بیش تر افزایش یابد.
لازم به توضیح است که انجمن فولکلور پرولتر (proleter) با سابقه ترین انجمن هنری در بوسنی هرزگوین می باشد که در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده است و بیش از یکصد و ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه موسیقی فولکلور کشور بوسنی را دارد.

همچنین این انجمن دارای بخش های مختلفی از جمله کر، ارکسترال، و فولکلور می باشد و  بخش آواز آنسانبل جوان (asmf) این انجمن توسط رهبر ارکستر ملی بوسنی، پروفسور محمد بایراقداراویچ رهبری می شود. این ارکستر فولکلور انجمن توسط پروفسور ریفات آودیچ رهبری می شود که این گروه فولکلور در حال آماده کردن پروژه بزرگی برای نمایش رقص ها و آوازهای سنتی بوسنی است و هنرمندان تبریز فرصت تماشای آن را در این دیدار داشتند.
در پایان گفتنی است نشان انجمن فولکلور پرولتر (proleter) کشور بوسنی که سمبل این انجمن است و فقط به هنرمندانی اهدا می‌شود که بر روی اعضای این انجمن تاثیر عمیقی گذاشته باشد و این نشان به احمد ستاری هنرمند ایرانی اعطا گردید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =