کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر در پیامی ضمن تسلیتِ درگذشت داریوش شایگان، اندیشمند برجسته ایرانی آرزو کرد؛ «باشد که اندیشه‌های دوران‌ساز و متفکرین صاحب اندیشه ایرانی را پاس بداریم و میهن‌مان هیچ گاه از اندیشمندانِ شناسای جهان، تهی مباد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت داریوش شایگان، اندیشمند برجسته ایرانی که صبح امروز، پنجشنبه دوم فروردین در بیمارستان فیروزگرِ تهران درگذشت، کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر در پیام تسلیتی نوشت:

«و او ماناست

از شمارِ دو چشم، یک تن کم
وز شمارِ خرد هزاران بیش

آغازسالِ نوی ۹۷ چندان که می‌نُمایاند، خجسته نبود و در دوم روزِ آن اندیشمندی جهان‌شناس را از میانِ ایرانیان به سرزمین جاوید بُرد. داریوش شایگان نمون‌وارِ متفکری فلسفه‌اندیش بود که نشان داد در صیرورت تفکرِ جهانِ معاصر، اندیشه ایرانی هم خواهد توانست به گفت‌وگو با دیگرِ اندیشه‌های جهان بپردازد و سنگی نو بربنای نوین آن بنهد.

میراثِ گران قدر او باقیست تا اصالتِ اندیشه و تفکر باقیست. هیئت‌مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر، سفرِ بی‌بازگشتِ این اندیشمند فقید را به سوگ می‌نشیند و با جامعه نویسندگان  و شاعران و متفکرین ایرانی ابراز همدردی و هم‌اندوهی می‌نماید.

باشد که اندیشه‌های دوران‌ساز و متفکرین صاحب اندیشه ایرانی را پاس بداریم و میهن‌مان هیچ گاه از اندیشمندانِ شناسای جهان، تهی مباد.» 

اعضای هیئت‌مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر عبارتند از محمدامیر یاراحمدی، حمید نعیمی، حسین کیانی، جواد عاطفه، سلما سلامتی، شهرام کرمی و اصغرنوری. 

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =