۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
موزه پلیس کرمان افتتاح شد

ایسنا نوشت:با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شهرستان، موزه پلیس کرمان افتتاح شد.

سردار"رضا بنی اسدی فر" صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در این مراسم اظهار کرد: قدمت تاریخی استان کرمان در امنیت منطقه زبانزد است و حوزه امنیتی استان کرمان بسیار گسترده بوده و تا بحرین را شامل می‌شده است.


وی با بیان اینکه به منظور راه‌اندازی موزه پلیس کرمان، قریب ۲۰ هزار سند رسمی کپی برداری و ثبت شده و اقدامات موثری صورت گرفته است، تصریح کرد: تاریخ ۲ هزار و ۷۰۰ ساله پلیس کرمان رصد شده که علاوه بر اهمیت آن در استان به عنوان یک ذخیره مهم در کشور مطرح است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: مطالعه اسناد و استفاده از روش تاریخ نگاری، انعقاد تفاهمنامه همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی موزه پلیس کرمان بوده است.

وی افزود: قرار است یکسری مجسمه ها برای موزه طراحی شود که در صورت همکاری میراث فرهنگی برای مکان دائمی موزه، کار ماندگاری خواهد بود.

بنی اسدی گفت: در آذرماه ۹۴ نخستین جشنواره اسناد نظم و امنیت در استان کرمان برگزار شد که ایجاد موزه تکمیل کننده این اقدام است.

موزه پلیس کرمان در محل دفتر تحقیقات کاربردی پلیس کرمان دایر شده است

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =