تصاویر | روایت یک عکاس از روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

ایسنا نوشت: یکی از عکاسان حاضر در مراسم ارتحال امام(ره) گفت در ایام ارتحال امام خمینی (ره) شاهد یک دست شدن مردم بودم و می‌خواستم این یکی شدن را نشان بدهم.

جاسم غضبانپور ، عکاس خبری، درباره روز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: روزگار غریبی بود و من شاهد گریه و متاثر شدن قشرهای مختلفی از مردم بودم. در عرض چند روز ۷۰ هزار تاج گل برای ایشان آورده بودند.

 این عکاس در ادامه بیان کرد: من پس از ارتحال ایشان تغییر شکل مرقد را تقریبا تا وضعیت فعلی دنبال و از آن عکاسی کردم.

او اضافه کرد: تقریبا ۹۰ درصد عکس‌های من از آن دوران چاپ نشده است. من دیدم چه اتفاق‌های عجیبی رخ داد. کل این موضوع یک داستان است. الان در حال تلاش برای دسته‌بندی آن‌ها هستم و می‌خواهم تا زمانی که خودم زنده هستم آن‌ها را چاپ کنم.

غضبانپور گفت:روز ارتحال امام (ره) به جماران رفته بودم و مردمی را می‌دیدم که در کوچه مبهوت بودم و ذکر می‌گفتند،چند نفر از دوستان عکاس  من که خیلی مبهوت شده بودند،تصمیم گرفتند از این واقعه عکاسی نکنند و می‌گفتند اگر بخواهیم بخشی از این مراسم را عکاسی کنیم بخش دیگر را از دست می‌دهیم.

این عکاس اظهار کرد:من به عنوان عکاس وقتی دوربینم را دست می‌گیرم دنبال تصویر یا برداشت شخصی‌ام از آن عکس هستم و می‌خواهم عکسم آنچه را از آن شخصیت می‌خواهم، نشان بدهد.

او با اشاره به دیدارش با امام(ره) بیان کرد: به نظرم بزرگترین ویژگی امام(ره) سادگی ایشان بود. آنچه از ایشان دیدم یک فرد بسیار ساده و بی‌تکلف و خاکی بود.

در ادامه می‌توانید برخی از تصاویر ثبت‌شده توسط جاسم غضبانپور از مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را تماشا کنید:

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =